dynaudio xennon 3/100L mkII

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

dynaudio xennon 3/100L mkII

Bericht door fritzie »

Zoals belooft in de groupbuy bitumen hier mijn verslag van mijn eerste zelfbouw project de xennon 3/100L mkII
waarom mkII de originele kastvorm is in een modern jasje gestoken
en de gebruikte drivers wat beter nml de d260 ,d76af ,24w100 xl
ook de filter elementen zijn van een betere kwaliteit
ik ben al een paar maandjes bezig en schiet al aardig op hoewel ik absoluut geen haast heb als ze aan het eind van het jaar maar klaar zijn
hier onder wat foto's
Bijlagen
speakers
speakers
exotisch trio
exotisch trio
homemade middentoner bescherming
homemade middentoner bescherming
filter onderdelen bijna compleet
filter onderdelen bijna compleet
een indruk van de grote en van mijn zoals hij zelf zegt papa's klussemaat
een indruk van de grote en van mijn zoals hij zelf zegt papa's klussemaat
interne reflextieplanelen direct achter de woofer gemaakt van nylon
interne reflextieplanelen direct achter de woofer gemaakt van nylon
speaker terminal
speaker terminal
uitgang speaker terminal
uitgang speaker terminal
klaar voor afwerking
klaar voor afwerking
Laatst gewijzigd door fritzie op di 19 mei 2009, 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ziet er goed uit, vertel eens iets meer over die homemade middentoner bescherming :?:
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Bericht door fritzie »

geinspireerd door de tweeter in dynaudio bm15a en esotar 110
ik hoop deze tweeters in de toekomst nog op de kop te tikken (d260da)
ik vind het wel wat hebben en zo zijn de domes toch beschermt als er geen frontje op zit
Bijlagen
Esotar110_3.jpg
s_DYNAUDIO%20D260DA2jpg.jpg
d260.gif
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik doelde meer op hoe je ze hebt gemaakt :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Phoe hee, vroegah kwam iemand binnen met een in elkaar geknutseld mdf kissie. Tegenwoordig zijn de eerste posts al volstrekt semiproffesionele speakers :shock:

Mooi werk hoor.....

Jan
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Bericht door Chris_T »

Inderdaad, mooi werk hoor. Ook de speakers ;).
Klopt het dat je de custom bescherming met een gasbrander gesoldeerd hebt?
Ben ook erg benieuwd naar de functie en bouw van de interne reflexiepanelen.
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Bericht door fritzie »

Ik doelde meer op hoe je ze hebt gemaakt
dmv een mal waarop de 6 gaatjes van de frontplaat heb afgetekend en geboort heb hier inbusboutjes ingeschroeft en dan 6 gebogen staafjes op het het middelste busje met de uitholingen laten rusten
en daarna met zilver hard gesoldeerd
op de foto is het eerste proef model te zien deze was wat te hoog
de uiteindelijke versie is in rvs 316 (niet magnetisch) gemaakt
Bijlagen
IMG_3078.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

=P~ =D>
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Bericht door fritzie »

Het is even stil geweest echter niet stil gezeten het had even wat voeten in de aarde maar de moeilijk verkrijgbare spoeljes van 0,4 mm zijn uiteindelijk binnen eerst niet op voorraad toen verkeerde gestuurd toen weer te weinig maar nu compleet .
Moet zeggen de mensen van http://www.audio-components.co.uk/ hebben goed hun best gedaan uitstekende service en goed e-mail contact

Nu maar naar de speakers ze zijn inmiddels in de grondlak gezet ik gebruik hiervoor unigrundbunt superspul voor mfd

1 heft de zuigende werking perfect op
2 makkelijk schuurbaar
3 goed vullend vermogen
4 goed dekkend

misschien niet overal te krijgen maar wel online te bestellen
http://winkel.verf24.nl/index.php?main_ ... cts_id=593


wellicht een tip voor de mensen die er tegenop zien om de facetten van de kasten te maken, ik 2 mallen gemaakt zodat deze exact het zelfde worden dit werkt echt super eerst grof afzagen en daarna de laatste milimeters door de frees laten doen dat scheelt een enorm schuurkarwei
Ben ook erg benieuwd naar de functie en bouw van de interne reflexiepanelen
deze zijn gemaakt van 180 mm rond en 10 mm dik nylon waar ik op de draaibank v-groeven in heb gedraaid omdat de kast inwendig vierkant is en de woofer slechts 6 db gefilterd wordt ,worden de hogere freg die de woofer weergeeft verspreid en zodoende beter gedempt of het werkt weet ik niet maar baat het niet dan schaad het niet

Het filter gaat nog een pittig soldeer klusje worden

hier onder wat foto's
Bijlagen
filter zoals het er uit gaat zien
filter zoals het er uit gaat zien
filter layout
filter layout
frontjes
frontjes
laatste milimeters frezen
laatste milimeters frezen
IMG_2745.JPG
IMG_2744.JPG
freesmallen
freesmallen
in de grondlak
in de grondlak
superspul
superspul
Gesloten