Hier een paar foto's van de VV in wording.

En hier staat ie in het (zelfbouw rack)

De behuizing heeft wel erg veel tijd gekost, maar het resultaat is er wel naar vind ik....
Maar wel met wat hulp hier en daar.
En hij klinkt echt supermooi!
Moderator: Beheerdersteam

Dat was o.a. de hulp. Mijn oom heeft die voor mij gedraaid.Hoe kom je aan die knoppen? Ik zoek me al een tijd een slag in de ronte voor zulk soort knoppen...
Ja ik heb twee componenten metaallijm gebruikt, volgens de man bij ijzerwaren handel sterker dan een las...Heb je het frontpaneel aan de rest van de behuizing gelijmd? Ik zie geen enkele vijs of bout die het frontpaneel vasthoudt...
Nu je het zegt, heb er geen moment aan gedacht, had ik wel kunnen doen jawaarom de trafo niet even zwart gespoten?
Gaat prima hoor.... gewoon de zijkant even opschuren (soms zitten er dikke klodders op) en daarna spuiten. Blijft goed zitten!daniel schreef:Ik vraag me sowieso af of je de zijkant van die kern mooi zwart krijgt, zodanig dat het ook op de langere termijn goed blijft. Op de hars zal verf misschien niet echt goed pakken.
wat je ook kan doen is twee extra kappen kopen zoals ze over de smoorspoelen staan en die over de trafo's zetten. Het zijn waarschijnlijk 96 kernen? Dan hebben ze een 11x11x11 cm kap die past.Dinobe schreef:ivm de transfo: ik zou het gewoon zo laten, andere componenten zijn ook lichtjes anders van kleur dus zo erg is dat niet. Ik zou het niet doen met het risico de boel de verknoeien....
Haha! Ja ik denk dat ik dat maar doe.Maar ja, je kan het ook lekker laten. Doe je het gewoon wel bij je volgende tien versterkers.
De frontplaat is 10mm dik aluminium. De bovenplaat is 4 mm dik.Ik vindt de behuizing zeer mooi gemaakt! Kun je iets vertellen over de frontplaat, zoals, wat voor materiaal heb je gebruikt en hoe krij je het zo mooi strak en glad. Was het basismateriaal al zo of heb je dat zelf zo bewerkt?
Anodiseren is ook een mogelijkheid. Dan krijg je een mat uiterlijk.Joost schreef:Heb ook nog overwogen om hem te laten verchromen, maar dat was reteduur en wordt w.s. niet mooi op de kantjes. (aluminium verchromen schijnt een moeilijk procedé te zijn)
Alu kan altijd als nog worden gepolijst. Afhankelijk van het type legering kan dit vrij lastig zijn. Uit een heel ander (afgeschermd) forum een dergelijk verhaal. Het gaat hier over aluminium uit de 5 groep (legering die wel zeewater vast alu wordt genoemd)Matthias schreef:Anodiseren is ook een mogelijkheid. Dan krijg je een mat uiterlijk.Joost schreef:Heb ook nog overwogen om hem te laten verchromen, maar dat was reteduur en wordt w.s. niet mooi op de kantjes. (aluminium verchromen schijnt een moeilijk procedé te zijn)
Heeft daarna ook geen oppervlakte behandeling meer nodig.
Als je alu polijst zal je na verloop van tijd toch weer even moeten poetsen.
Het oxideert namelijk wel.
Matt.