1 kanaal valt soms weg bij het aanpassen van het volume
Moderator: Beheerdersteam
1 kanaal valt soms weg bij het aanpassen van het volume
Hoe pak ik het aan om mijn versterker (Sony STR-DE415) te herstellen?
Probleem:
Soms valt 1 kanaal weg bij het regelen van het volume (rechts front), andere kanalen blijven gewoon spelen.
tijdelijke oplossing:
Beweeg ik de volumeknop eens 3/4 heen en weer dan speelt alles terug.
Wat is volgens jullie de beste oplossing?
Openmaken? spray? kan ik makkelijk aan nieuwe knop geraken?
Probleem:
Soms valt 1 kanaal weg bij het regelen van het volume (rechts front), andere kanalen blijven gewoon spelen.
tijdelijke oplossing:
Beweeg ik de volumeknop eens 3/4 heen en weer dan speelt alles terug.
Wat is volgens jullie de beste oplossing?
Openmaken? spray? kan ik makkelijk aan nieuwe knop geraken?
Geen gekraak tot nu toe, het geluid kan soms ook al eens wegvallen op dat ene kanaal als ik nergens aankom. Vervolgens de knop eens heen en weer draaien lost het weer op...SARK schreef:Is wegvallen echt wegvallen of begint het kanaal te kraken
ik heb zo'n vaag vermoeden dat er toch nog iets anders aan de hand is ook, misschien ligt de potmeter aan de oorzaak, maar toen het geluid op dat kanaal vandaag nog eens wegviel gebeurde dit geleidelijk aan, over 1-2 seconden...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb hier een Technics SU-V460 bij de computer staan. Die heeft sinds kort ook dezelfde symptomen en het is hier 100% de potmeter.
Dat heb ik kunnen meten, maar ook als je een ram tegen de potmeter geeft doet hij weer normaal.
Maargoed wellicht is het bij jou niet helemaal hetzelfde. Altijd moeilijk te bepalen op afstand. Potmetertje vervangen is zo gedaan. Als je het dan nog hebt, weet je dat je ergens anders moet zoeken.
Dat heb ik kunnen meten, maar ook als je een ram tegen de potmeter geeft doet hij weer normaal.
Maargoed wellicht is het bij jou niet helemaal hetzelfde. Altijd moeilijk te bepalen op afstand. Potmetertje vervangen is zo gedaan. Als je het dan nog hebt, weet je dat je ergens anders moet zoeken.