Hallo,
Ik ben bezig met de bouw van een setje Mivoc XSB 250 speakers, en daar zit een standaard filter bijgeleverd. Nu heb ik helaas geen meetapparatuur of heel erg ervaren oren. Zijn er dingen die ik zowizo al kan verbeteren/vervangen aan dit filter?
Volgens mij is er geen rekening gehouden met de plaatsing van de spoelen... ik kan het plaatje even niet vinden, maar tussen spoelen moest toch een bepaalde afstand zitten?
Hoe is dit filter te verbeteren?
Moderator: Beheerdersteam
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
Nou zal een poging doen, het blijft matchen met filter en speakers dus alles kan. Maar grofweg:
Spoelen in het laag groter nemen, minder weerstand = betere koppeling met de versterker. Dus een trafospoel met dezelfde waarde aanhouden maar dikker draad nemen.
Condensator in het hoog is al een MKP = niet slecht.
Parallel netwerkjes upgraden heeft minder invloed op het geheel.
Spoelen in het laag groter nemen, minder weerstand = betere koppeling met de versterker. Dus een trafospoel met dezelfde waarde aanhouden maar dikker draad nemen.
Condensator in het hoog is al een MKP = niet slecht.
Parallel netwerkjes upgraden heeft minder invloed op het geheel.
