Pagina 1 van 3

Italiaans of buitenaards?? Il Valvole.. iets met een buisje

Geplaatst: zo 15 mar 2009, 23:43
door audiomanics
Onderdeeltjes van weer een projectje..

Kees

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 10:51
door Vinculum
Euhh verklaar u nader...

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 12:25
door audiomanics
Vinculum schreef:
Euhh verklaar u nader...
Geïnspireerd door een aantal italiaanse ontwerpers heb ik wat onderdelen voor een kastje gemaakt, maar de aanblik van, met name de middelste vier op de foto, geven me toch het gevoel dat het ding me aankijkt. Het venster in het midden heeft door de vorm toch wel iets van een oog en de uitsparing voor de bediening iets van een mond..
Toch?

Kees

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 14:51
door gervenja
Ja Kees, zoveel fantasie had ik ook nog wel :lol: , maar wat gaat het worden? :?:
Shine a light on me :idea:

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 15:10
door audiomanics
gervenja schreef:
maar wat gaat het worden? :?:
Mooi, hoop ik..... Een kastje dus... vier plugjes, een buisje, een schakelaartje en een ledje.. en nog wat compromisloze componenten..
RikenOhm weerstanden, BlackGate Elco's, V-Cap Condensatortje, Neutrik plugjes en een Amplimo ringkerntje..
Is vast wel iets van te maken, toch?

Kees

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 18:15
door Paul
Ik probeer de 7 onderdelen tot 1 kastje samen te stellen, maar 't lukt echt niet.... 'k vind het tijd voor de volgende aanwijzing :P

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 18:29
door audiomanics
Ok, nog een paar puzzelstukjes dan..

Kees

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 19:45
door TubeHead
Voorversterker of Phono versterker ?

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 19:53
door sietse
Nou, het zou natuurlijk kunnen dat Kees OPA gaat worden of zo en dat het dus een knikkerbakje gaat worden. Als er dus een knikkertje binnen komt rollen gaat ie muziek laten horen. ( vandaar die elektronica natuurlijk)... :?: ..... :twisted:
:D :D

Geplaatst: di 17 mar 2009, 0:05
door indoubt
sietse schreef:
Nou, het zou natuurlijk kunnen dat Kees OPA gaat worden of zo ..
Of hij is al opa en z'n kleinkind heeft even aan de volumeknop gezeten. Met die 108 dB per Watt denk ik dat het een gehoorapparaatje wordt :D

Het geheim zit hem natuurlijk in de ` en nog wat compromisloze componentjes`

Geplaatst: di 17 mar 2009, 0:18
door audiomanics
bij mijn weten ben ik nog geen opa.. en voor zover ik weet ook niet bijna..
Daar komt nog bij dat ik niet echt een liefhebber ben van koters, en zeker niet als ze ook nog aan mijn spullen gaan zitten.. (ik fluister de bijbehorende ouders dan ook wel in dat er levensgevaarlijke hoogspanning op bepaalde dingen staat.. ) :twisted:

Geplaatst: di 17 mar 2009, 9:12
door Vinculum
Het lijkt wel een koelblokje voor waterkoeling ofzo.

Geplaatst: di 17 mar 2009, 9:20
door Nils_vn
Als ik een gokje mag wagen, zou ik denken aan een remote voor de Precedent oid... ?

Geplaatst: di 17 mar 2009, 10:46
door Leeuwarden
Ik denk dat ik weet welke trafo erin gefröbeld wordt...

Geplaatst: di 17 mar 2009, 14:27
door audiomanics
Leeuwarden schreef:
Ik denk dat ik weet welke trafo erin gefröbeld wordt...
Ik denk dat jij dat weet..

Kees

Geplaatst: di 17 mar 2009, 19:49
door HoMeR
Ik denk dat jij dat weet..
Ik denk dat dat er wel meer zijn die dat denken te weten..... :?
Zo'n 15 in totaal.......

Maar wat doet de rest van 't spul wat er in komt ???????
:-k

Geplaatst: do 19 mar 2009, 0:56
door audiomanics
Geprobeerd om het messing paneeltje wat meer karakter te geven dan alleen polijsten (dat wordt na verloop van tijd toch lelijk). Met allerlei huischemicalien (Chloor, causticsoda, azijn, zout etc) het plaatje te lijf gegaan. Helaas kon ik er geen groen op krijgen (patine) maar strooien met ijzervijlsel gaf toch een leuk resultaat.
De plaatjes passen ook weer op z'n Japans in de stukjes kunssteen. En als het lichtje brandt......

Kees

Geplaatst: do 19 mar 2009, 6:53
door HoMeR
!!!!!!! WAUW !!!!!!!

:shock: :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: do 19 mar 2009, 8:08
door richard
audiomanics schreef:
Helaas kon ik er geen groen op krijgen (patine)
Methode Warhol al geprobeerd?

Geplaatst: do 19 mar 2009, 8:56
door Henkjan
richard schreef:
audiomanics schreef:
Helaas kon ik er geen groen op krijgen (patine)
Methode Warhol al geprobeerd?
wa's dat? erop pissen soms?

Geplaatst: do 19 mar 2009, 9:26
door Leeuwarden
Nee, da's Keith Haring...

Geplaatst: do 19 mar 2009, 22:24
door richard
Henkjan schreef:
richard schreef:
audiomanics schreef:
Helaas kon ik er geen groen op krijgen (patine)
Methode Warhol al geprobeerd?
wa's dat? erop pissen soms?
Hoe raadt je het.

Afbeelding

Geplaatst: do 19 mar 2009, 22:49
door audiomanics
richard schreef:
Hoe raadt je het.
Hoe lang moet het trekken? En moet je nog iets speciaals gedronken hebben vooraf? Noch ochtend- noch avondurine lijkt enig effect te hebben op messing...
Denk maar dat 't appelsap is op de foto... dan valt 't nog mee :lol: :lol:

Kees

Geplaatst: do 19 mar 2009, 23:20
door AatV
Tja, lijkt me kwestie van GiGo (garbage in, garbage out). Dus veel zure voedingswaren en drank tot je nemen.
Ik denk Kees, dat je hierbij in het nadeel bent, want het meeste effect hebben de echte azijnzeikerts.:twisted:

groeten,
AatV

Geplaatst: do 19 mar 2009, 23:27
door richard
Misschien is het de variatie die het hem doet, Andy liet zijn visite er ook op los.

Het groen is trouwens behoorlijk giftig, dus wel je handen wassen na bediening. Maar dat wil je vast ook wel als je weet wat er mee gedaan is.