Morgen ga ik me met iemand bij een plaatselijke installateur oriënteren op een schotelset. Ik heb niet het flauwste benul wat op dat gebied speelt, dus de beste man zou me best eens in een bepaalde richting kunnen praten. Aan zijn beperkte assortiment te zien een richting die voor hem gunstig uitpakt, en die voor mij wellicht beperkt is. Daarom hoop ik ook hier wat advies te mogen ontvangen.
Om te beginnen: zijn er satelliet-ontvangers op de markt zijn met analoge meerkanaals uitgangen? Ik heb al gezocht, maar de uitgangen zitten vaak ver weggestopt in een handleiding, voor zover al een link is geplaatst. Gezien het gigantische aanbod op internet is dit zoeken naar een speld in een hooiberg.
Satelliet-ontvanger met analoge 5.1 uitgangen?
Moderator: Beheerdersteam
De meeste onvangers gaan digitaal uit naar een av amp zeker als je een HD onvanger wil dan ook hdmi uiteraard.
Ik heb zelf een Philips 2010 niet Hd ontvanger en voor pro locic ga ik gewoon digtaal naar mijn AV amp en zitten geen meerkanaals uitgangen op wel voor 2 kanaals.
En er zijn nog niet veel zenders die dolby dgitaal of dts mee zenden alleen enkele HD zenders.
Ik heb zelf een Philips 2010 niet Hd ontvanger en voor pro locic ga ik gewoon digtaal naar mijn AV amp en zitten geen meerkanaals uitgangen op wel voor 2 kanaals.
En er zijn nog niet veel zenders die dolby dgitaal of dts mee zenden alleen enkele HD zenders.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Als proef had Mediamarkt in Bergen op Zoom en Zwolle een pilote-projekt lopen, waarbij i.s.m. Canal Digitaal een volledig ontvangerpakket werd aangeboden voor de som van 99,-! D.w.z.: de klant koopt voor dat bedrag een Philips DSR 2212 met smartcard (DSR 7121 bij een HD-pakket) en krijgt de rest van de installatie gratis in bruikleen. Een voordeligere start met satelliet is niet mogelijk. Aangezien er nog maar enkele pakketten resteerden, ben ik maar gelijk overstag gegaan.
--
Desondanks blijf ik nog wel uitkijken naar een redelijke ontvanger met analoge audio-uitgangen. Tot nu toe vond ik enkel de HD-200 (Combo) van MVision. Een ontvanger voor 200,- / 250,- met zo'n beetje alles wat je je maar kan wensen (voor zover ik als leek kan beoordelen), maar het klinkt een beetje als een Hema-/Blokker-toestel. Ik weet dus niet wat ik ervan moet denken of kan verwachten. Een lokale satelietinstallateur, die overigens geen MVision levert, beweert echter dat MVision allesbehalve een Blokker-merk is.
Iemand die het merk MVision kent of er al eens ervaring mee heeft opgedaan?
--
Desondanks blijf ik nog wel uitkijken naar een redelijke ontvanger met analoge audio-uitgangen. Tot nu toe vond ik enkel de HD-200 (Combo) van MVision. Een ontvanger voor 200,- / 250,- met zo'n beetje alles wat je je maar kan wensen (voor zover ik als leek kan beoordelen), maar het klinkt een beetje als een Hema-/Blokker-toestel. Ik weet dus niet wat ik ervan moet denken of kan verwachten. Een lokale satelietinstallateur, die overigens geen MVision levert, beweert echter dat MVision allesbehalve een Blokker-merk is.
Iemand die het merk MVision kent of er al eens ervaring mee heeft opgedaan?
Bedankt voor de link. Ik was daar al eens uitgekomen, maar helaas moet je geregistreerd zijn om gebruik te kunnen maken van de zoekfunctie. En dan nog... fatsoenlijk zoeken naar analoge audio uitgangen lijkt een haast onmogelijke opgave te zijn. Duizenden treffers die over van alles en nog wat gaan... behalve over analoge audio uitgangen.richard schreef:Misschien heb je wat aan deze website?
