Reckhorn S-1 voor gebruik in auto
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Reckhorn S-1 voor gebruik in auto
Reckhorn komt met een leuk nieuw apparaatje; de S-1. Lijkt me handig voor iedereen die een subwoofer met losse eindversterker heeft.
Zeker ook handig om te gaan gebruiken bij een systeem met actief filter. Helaas kan ik nog nergens prijzen vinden.
Zeker ook handig om te gaan gebruiken bij een systeem met actief filter. Helaas kan ik nog nergens prijzen vinden.
Laatst gewijzigd door NielsLu op wo 25 jun 2014, 9:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vreemd... Er zit bij de website van Reckhorn wel een knop met 'Buy' en daarmee ga je naar een winkel waar dit filter niet bij staat.
de Reckhorn-F1 is niet echt best qua audio prestaties.Henkjan schreef:en een gefilterde sat-uit. hopelijk is die een beetje goede kwali
- ongestabiliseerde voeding
- goedkope opamps
- Ruis / brom
- aardlus problemen ( staat ook op hun site )
Heb hem al eens los gehad en aangepast.
Zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... t=reckhorn
Ziet er interessant uit, ik zit al een tijdje te denken aan twee losse sub's.
In feite heb ik er nog twee staan en ook nog een versterker.
Helaas heb ik geen pre out op mijn buizenversterker, weet iemand hoe ofdat ik dit aansluiten kan ?
(dus direkt op de LS uitgang van de versterker, of parallel aan aan de boxen ?)
Pieter.
In feite heb ik er nog twee staan en ook nog een versterker.
Helaas heb ik geen pre out op mijn buizenversterker, weet iemand hoe ofdat ik dit aansluiten kan ?
(dus direkt op de LS uitgang van de versterker, of parallel aan aan de boxen ?)
Pieter.
Sevenup, hoe is de kwaliteit als je die modificaties doorvoert?sevenup schreef:de Reckhorn-F1 is niet echt best qua audio prestaties.Henkjan schreef:en een gefilterde sat-uit. hopelijk is die een beetje goede kwali
- goedkope opamps
- Ruis / brom
Op zich wel redelijk. Voor sub is het wel goed, alleen vond ik de klank op de SAT uitgang nog niet optimaal. Kan beter.indoubt schreef:Sevenup, hoe is de kwaliteit als je die modificaties doorvoert?sevenup schreef:de Reckhorn-F1 is niet echt best qua audio prestaties.Henkjan schreef:en een gefilterde sat-uit. hopelijk is die een beetje goede kwali
- goedkope opamps
- Ruis / brom
Re: Reckhorn S-1 subwoofer filter met para-eq en ruimteaanpa
Even dit topic een behoorlijke kick geven...
Ik wil dit apparaatje eigenlijk gaan gebruiken in mijn auto. Er zit echter een 12VAC*2 voeding (dus 2 keer 12v wisselspanning). In een auto heb je uiteraard 12v gelijkspanning.
Is er een eenvoudige mogelijkheid om dit apparaatje toch in mijn auto te kunnen aansluiten?
Ik wil dit apparaatje eigenlijk gaan gebruiken in mijn auto. Er zit echter een 12VAC*2 voeding (dus 2 keer 12v wisselspanning). In een auto heb je uiteraard 12v gelijkspanning.
Is er een eenvoudige mogelijkheid om dit apparaatje toch in mijn auto te kunnen aansluiten?
Re: Reckhorn S-1 subwoofer filter met para-eq en ruimteaanpa
Hierbij een foto van de ingebouwde trafo.
Re: Reckhorn S-1 voor gebruik in auto
Twee 9V batterijen of een wat zwaardere variant van deze schakeling, deze kan maar 20mA 'leveren'.
Kun je aangeven hoe je dit bedoeld? Hoe sluit je dat dan aan op het stroom van de auto?Casper schreef:Twee 9V batterijen
Kan ik ook ergens de trafo eraf halen en dan rechtstreeks 12v gelijkstroom aansluiten. Ik heb wel 2 punten gevonden waar 12V gelijkstroom op staat, maar als ik daar dan stroom op zet begint de aangesloten woofer slechts te ploffen, verder geen geluid...