12 kanaals volumeregeling (advies gevraagd)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
12 kanaals volumeregeling (advies gevraagd)
Ik ben van plan om een uitgebreide dsp pré te maken. Het analoge/digitale signaal moet eerst naar een Bronkeuzeregeling gaan, daarna naar Dsp boards, en een volume regeling die minimaal 12 kanalen kan regelen.
De vereisten zijn dus een >12 kanaals volumeregeling die evt. te bypassen is.
Bronkeuze met bijv 2 dig. ingangen en 5 analoge.
Ik heb geen ervaring met programmeren, dus een afstandsbediening optie zal wel lastig worden.
Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn en welke onderdelen ik nodig zou hebben!
De vereisten zijn dus een >12 kanaals volumeregeling die evt. te bypassen is.
Bronkeuze met bijv 2 dig. ingangen en 5 analoge.
Ik heb geen ervaring met programmeren, dus een afstandsbediening optie zal wel lastig worden.
Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn en welke onderdelen ik nodig zou hebben!
Met PGA231x chips? Ikzelf ga in mijn voorversterker ook een 2e uitgang maken die ook volumegeregeld is door een 2e PGA parallel te zetten aan de eerste. Dat is een kwestie van enkele pinnen doorlussen naar het volgende IC.
Misschien dat je wat info kunt vinden in het topic over de 6 kanaals volumeregeling.
Groeten Mark
Misschien dat je wat info kunt vinden in het topic over de 6 kanaals volumeregeling.
Groeten Mark
die PGA's moet je in serie zetten he, niet parallel (daisy-chainen dus).
Voor PGA's moet je eigenlijk ook een microcontrollerbordje hebben. Voor degenen die daar niet zelf aan willen beginnen is het een tip om eens naar de zogenaamde Arduino's te kijken. Dat is een kant en klaar ontwikkelbordje, met USB, en de nodige IO. Software is open source, en er zijn zat voorbeelden en tutorials voorhanden. Programmeersoftware lijkt een beetje op C geloof ik, maar is erg snel te doorzien.