Versterker vergeten uit te zetten

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
KoenVW

Versterker vergeten uit te zetten

Bericht door KoenVW »

Hallo,

Ik ben net terug van anderhalve week skivakantie, en ik doe mijn deur open en zie gelijk al dat mijn versterker nog aan staat. Hij heeft dus anderhalve week lang aangestaan.:oops: Is dit slecht voor een versterker of maakt dit niks uit?

Koen
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Je hebt in dit geval anderhalve week extra slijtage. En je hebt anderhalve week het risico gelopen dat een onderdeel het begaf met eventuele vervelende gevolgen. Ik zou me er niet te druk over maken. Maar er de volgende keer wel even om denken. Even een rondje door het huis voor je vertrekt.
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

hmm... ik zet mijn versterker nooit uit...
audiomanics
Contacteer:

Re: Versterker vergeten uit te zetten

Bericht door audiomanics »

SoCoM schreef:
Is dit slecht voor een versterker of maakt dit niks uit?
Voor een versterker is het niet slecht.. voor je portemonee wel: 7 x 24 x een wattje of 50(?)= ca 8 KW naar de klote.. Bedankt namens het millieu :evil: :wink:

Kees
Rien Kleinjan

Bericht door Rien Kleinjan »

Maakt voor de versterker echt niet uit. Heb je nog even geluisterd ? Een goed opgewarmde versterker wil vaak beter klinken. Vroeger had ik een Carver M400 versterker, die had niet eens een aan/uit schakelaar. Hij heeft jaren achter elkaar aan gestaan en nooit een probleem mee gehad.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

In principe mag je apparatuur die daar niet speciaal voor gemaakt is niet onbewaakt aan laten staan. Daarom MOET er op dat soort apparatuur een AAN/UIT schakelaar zitten op een goed bereikbare plaats. Dat is een CE eis.

Maarruh als je versterker niet zwart geblakerd is en nog puik speelt zou ik mij maar geen zorgen maken.
indoubt

Bericht door indoubt »

Mijn versterker staat altijd aan en heeft niet eens een aan/uit knop.

Als ik op vakantie ga trek ik wel de stekker van het stekker blok eruit, dan is gelijk alle AV apparatuur uit
Plaats reactie