DIY_Freak schreef: Bovendien is elk zichzelf repecterende sub actief .
Ow nee hoor. Het is alleen erg aantrekkelijk voor de consument om alles in 1 kastje te duwen, vanplaats alles los te moeten kopen. Heeft vooral voordelen als het om 'budget' gaat.
Een deftige sub, die aangestuurd wordt door een nog deftigere externe amp (crown K2 ofzo), en een deftige processor doet het denk ik beter dan een deftig subje met bijvoorbeeld een hypex module er in.
Mijn advies om naar Pa drivers te kijken was vooral met het 'budget' in het achterhoofd. Een grote driver heeft minder vermogen nodig om herrie te maken dan een kleine driver, dus je kunt wat besparen op de amp. Grote hifi subdrivers zijn over het algemeen duur, PA is goed te betalen.
Grote drivers klinken in het laag ook een stuk mooier dan een kleine driver, het laag rolt er wat gemakkelijker. Vooral voor muziek vind ik de grote konussen lekker klinken.
Nadeel is natuurlijk de grote kast, maar dat is wel weer voordelig voor je budget. Neem nou eens een kleine kast die gecorrigeerd moet worden. Je hebt dan een lange slag driver nodig, en een dikke amp. Beide zijn duur. Neem je een grote kast met geschikte PA (die zijn sneller te vinden in de 15" maat dan geschikte hifi drivers in de 15" maat) dan zal de driver waarschijnlijk goedkoper zijn, en je hebt een minder heftige amp nodig.
Als je mij vraagt naar een budget (veel waar voor geld) sub: grote driver, en grote kast, relatief kleine amp.
MAar zoals je zegt wil je geen grote kasten hebben, dus dan gaat het hele verhaaltje niet op.