Pagina 1 van 1

audio meubel

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 18:56
door martinb76
hallo mensen.

sinds kort woon ik samen met vriendin, maar nu ik er woont neem ik mijn hifi spullen langzaam mee.
maar de kast die er staat is veels te klein.
nu ben ik op zoek naar een leuk groot stevig audio meubel.
Heb ongeveer plek voor 7/8 app nodig 2 x eindv voorv cd dvd ps3 tuner.
Kunnen jullie mijn aan foto's site's helpen om ideeen op te doen.
alvast bedankt martin.

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 19:34
door sevenup

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 20:20
door KILLorBE
Misschien kun je beter aangeven hoeveel je er voor over hebt, of je zelf wilt/kunt bouwen, afmetingen....etc.

Je zou kunnen denken aan een meubel als dat van Hondasnl, maar ook aan de welbekende flex meubelen zoals deze en deze, maar er zijn talloze andere mogelijkheden...your imagination is the limit :wink:

hallo

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 20:40
door martinb76
ik wil best tot zo 300 euro gaan.
zelfbouw geen probleem.
heb wel iets gezien van ikea maar heb het lieft de achterkant open mocht ik van app willen wisselen andere cd speler of eindversterker.
zelf denk ik aan 3 platen mdf, weet alleen niet of ik mdf als staanders neem of iets met schoerdraad en daar om heen pvc?

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 21:48
door Pjotr
Of gewoon het TNT flexirack, kun je alle kanten mee op. En heb je veel planken nodig bouw je hem "Double":

Afbeelding

Bouw je een double dan ben je nog wel rond de €200 kwijt aan materiaal.

P.s. de tnt-audio site is nog al eens of line de laatste tijd

Re: hallo

Geplaatst: di 30 dec 2008, 8:35
door markje
martinb76 schreef:
maar heb het lieft de achterkant open
Dat was hier ook niet, kwestie van een half uurtje met de decoupeerzaag en je hebt een prachtig open achterkant, alsof er nooit wat gezeten heeft.

Je moet alleen even kijken of de plaat voor de sier is of extra stevigheid geeft (bij Ikeakasten is het dat laatste), anders zakt je kast scheef als je er tegenaan tikt.


Groeten Mark

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 0:42
door scanspeakman
keuze hangt ook een beetje af van hoe zwaar alles is. mijn eindversterker is bijvoorbeeld vrij zwaar (kilo of 25-30) en ook de andere componenten zijn redelijk aan het gewicht (al dan niet door demping met loodbitumen) dus voor mij stond stevigheid vrij hoog op het lijstje.

viewtopic.php?t=7955

Dit ding kan aardig wat hebben maar de standaard flexy table kan ook al aardig wat aan.

Scanspeakman

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 1:54
door CarloPJB
Misschien hier nog wat inspiratie.
M.b.v buis de draadeinden weggewerkt.
viewtopic.php?t=4391&highlight=flexy

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 10:14
door martinb76
bedankt tot zover.
ik wil idd een sevige kast kopen bouwen.
als het bouwen word het mdf kan je het maken zoals jij het wil.
maar sommige app zijn hier ook wel vrij zwaar cd speler marantz cd 80 is verzwaard.
heb wel iets gezien bij ikea maar dan wil ik deel van de achterplaat weg hebben, wissel wel regelmatich van app en dan is het lekker dat je er aan de achterkant goed bij kan.

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 14:00
door rho
Pjotr schreef:
Of gewoon het TNT flexirack, kun je alle kanten mee op. En heb je veel planken nodig bouw je hem "Double":

Afbeelding

Bouw je een double dan ben je nog wel rond de €200 kwijt aan materiaal.

P.s. de tnt-audio site is nog al eens of line de laatste tijd
Die heb ik gebouwd en ben daar zeer tevreden over. Je kan de leggers zo maken dat ze netjes binnen je interieur passen.

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 17:41
door scanspeakman
In verband met het te dragen gewicht heb ik alleen wel multiplex gebruikt ipv mdf; met mdf wordt het net wat slapper. multiplex is iets lastiger te verwerken maar je planken zijn net wat stijver.

Scanspeakman

Geplaatst: do 01 jan 2009, 12:47
door rho
Yep, ik heb ook multiplex gebruikt, om dezelfde reden.

Geplaatst: do 01 jan 2009, 13:11
door CarloPJB
Ik heb 3 x 18mm Mdf op elkaar en d`r gaat niks krom of doorhangen.....

Geplaatst: do 01 jan 2009, 21:02
door rho
Dat zijn dan wel erg dikke leggers.

Geplaatst: do 01 jan 2009, 21:09
door CarloPJB
rho schreef:
Dat zijn dan wel erg dikke leggers.
viewtopic.php?t=4391&highlight=flexy

:wink:

Geplaatst: vr 02 jan 2009, 16:26
door rho
Wel mooi. :)