hoi heb hier een bijna antieke speaker welke eenmaal in een transmissie lijn heeft gedraaid,vroeger dus bruin van buiten en met een actieve magneet op 380VDC .
De aansturing gaat per lampen trap,dus ongeveer 70W is P max.
door dat dit zeer oude techniek is graag wat tips.
m.vr.gr peter
hoi heb hier een zeer oude speaker van heco o.i.d
Moderator: Beheerdersteam
heco antieke speaker
de speakers parameters zou ik wel willen weten.
de aansluiting gaat via een balans trafo,met lucht spleet welke overgaat naar een kortsluitwinding deze vormt de aansturing van de spreekspoel welke ook een kortsluitwinding is.
Twee 807 buizen draaien in balans op de trafo ong.50Watt.
De magneet bestaat uit een ijzerring met daaromheen de magneet zijn spoel zeg maar actieve spoel magneet want deze sluit je aan op 220 dan gelijfrichten en DC elko erover.
Kan wel een foto maken t,iseen 15inch en lood zwaar.
Welke kast is de vraag.
de aansluiting gaat via een balans trafo,met lucht spleet welke overgaat naar een kortsluitwinding deze vormt de aansturing van de spreekspoel welke ook een kortsluitwinding is.
Twee 807 buizen draaien in balans op de trafo ong.50Watt.
De magneet bestaat uit een ijzerring met daaromheen de magneet zijn spoel zeg maar actieve spoel magneet want deze sluit je aan op 220 dan gelijfrichten en DC elko erover.
Kan wel een foto maken t,iseen 15inch en lood zwaar.
Welke kast is de vraag.
Je hebt dus een luidspreker met een elektro magneet. Een magneet die alleen magnetisch is als er een gelijkspanning op de betreffende spoel wordt aan gesloten. Die spoel is dus niet de spoel die aan de conus zit. Dat werkt dus dan weer net zo als bij de hedendaagse speakers.
Gezien het feit dat dit soort units zo ongeveer van voor de oorlog zijn, denk ik, dat gegevens niet te achterhalen zijn.
Gezien het feit dat dit soort units zo ongeveer van voor de oorlog zijn, denk ik, dat gegevens niet te achterhalen zijn.