Pagina 1 van 1

Class D audio versterkers

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 11:24
door Musiclover
Bij een zoektocht op het net kwam ik deze versterkers tegen. Heeft er iemand ervaring met deze versterkers?

Ze lijken mij zeer concurrerend met de Hypex modules.

Dit is de link:
http://www.class-d.com/ProductList.aspx ... ers&Cat=49

Ben benieuwd naar reacties van jullie.

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 12:04
door ray5150
Volgens mij zijn het gewoon conventionele versterkers, aan de opbouw te zien. hij heeft bijvoorbeeld niet zo'n spoel als op een Hypex zit.

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 12:23
door Henkjan
goede curve 8)

Afbeelding

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 14:23
door ray5150
Leewarden, die heeft pas een mooie curve :D

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 14:39
door voodooless
Efficiency >60% % Full Power
Vreemde klasse D dan...

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 18:34
door Leeuwarden
Huh? Hoor ik mijn naam? :mrgreen:

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 19:56
door ray5150
Ja!. die curve bedoel ik dus. :lol:

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 22:53
door Musiclover
Leuke reacties hoor.......
Maar ik vroeg of iemand iets over deze versterkers af wist.

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 23:37
door meanman64
De ontwerpers ziin wel degelijk bezig met klasse D versterkers bouwen maar zijn van mening dat ze voor pro audio niet geschikt zijn daarom bouwen ze ook AB versterkers vandaar dat het de zelfde firma naam is.Het toeval wil dat ze er deze maand 10 verloten om te testen en een revue te schrijven.Het intekenen was in de maand september en ik heb dit ook gedaan :wink: Ik hoop dat ik er bij ben :lol:

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 21:19
door Mr Tube
Is zeker geen klasse D, lijkt me meer een concurrent voor BMM
is gewoon een AB versterker, verwacht er geen high-end van maar wel een goede versterker op zich.

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 21:49
door daniel
ik zal malle pietje wel spelen. Klasse (A)B kan toch geen >60% rendement hebben? Da's theoretisch toch maar 50%?

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 23:16
door Mr Tube
daniel schreef:
ik zal malle pietje wel spelen. Klasse (A)B kan toch geen >60% rendement hebben? Da's theoretisch toch maar 50%?
hangt van de ruststroom af, die zal wel laag zijn (20-50mA) en dan blijf je dicht bij de 60%. is deze rond de 200mA dan is het inderdaad 50%.

Geplaatst: di 07 okt 2008, 21:02
door Pjotr
daniel schreef:
ik zal malle pietje wel spelen. Klasse (A)B kan toch geen >60% rendement hebben? Da's theoretisch toch maar 50%?
Nope, theoretisch is dat 71% bij volle uitsturing voor een theoretische klasse B. Een PP klasse-A heeft een theoretisch maximum rendement van 50% bij volle uitsturing.

Omdat je een praktische versterker door allerlei andere verliezen en extra ruimte voor instelling van de componenten nooit tot het theoretisch maximum kunt uitsturen mag je blij zijn als je 80% van bovenstaande getallen haalt in werkelijkheid.