Class D audio versterkers

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Musiclover
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 28 dec 2007, 16:31
Locatie: Tiel

Class D audio versterkers

Bericht door Musiclover »

Bij een zoektocht op het net kwam ik deze versterkers tegen. Heeft er iemand ervaring met deze versterkers?

Ze lijken mij zeer concurrerend met de Hypex modules.

Dit is de link:
http://www.class-d.com/ProductList.aspx ... ers&Cat=49

Ben benieuwd naar reacties van jullie.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Volgens mij zijn het gewoon conventionele versterkers, aan de opbouw te zien. hij heeft bijvoorbeeld niet zo'n spoel als op een Hypex zit.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

goede curve 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Leewarden, die heeft pas een mooie curve :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Efficiency >60% % Full Power
Vreemde klasse D dan...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Huh? Hoor ik mijn naam? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ja!. die curve bedoel ik dus. :lol:
Musiclover
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 28 dec 2007, 16:31
Locatie: Tiel

Bericht door Musiclover »

Leuke reacties hoor.......
Maar ik vroeg of iemand iets over deze versterkers af wist.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

De ontwerpers ziin wel degelijk bezig met klasse D versterkers bouwen maar zijn van mening dat ze voor pro audio niet geschikt zijn daarom bouwen ze ook AB versterkers vandaar dat het de zelfde firma naam is.Het toeval wil dat ze er deze maand 10 verloten om te testen en een revue te schrijven.Het intekenen was in de maand september en ik heb dit ook gedaan :wink: Ik hoop dat ik er bij ben :lol:
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Bericht door Mr Tube »

Is zeker geen klasse D, lijkt me meer een concurrent voor BMM
is gewoon een AB versterker, verwacht er geen high-end van maar wel een goede versterker op zich.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

ik zal malle pietje wel spelen. Klasse (A)B kan toch geen >60% rendement hebben? Da's theoretisch toch maar 50%?
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Bericht door Mr Tube »

daniel schreef:
ik zal malle pietje wel spelen. Klasse (A)B kan toch geen >60% rendement hebben? Da's theoretisch toch maar 50%?
hangt van de ruststroom af, die zal wel laag zijn (20-50mA) en dan blijf je dicht bij de 60%. is deze rond de 200mA dan is het inderdaad 50%.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

daniel schreef:
ik zal malle pietje wel spelen. Klasse (A)B kan toch geen >60% rendement hebben? Da's theoretisch toch maar 50%?
Nope, theoretisch is dat 71% bij volle uitsturing voor een theoretische klasse B. Een PP klasse-A heeft een theoretisch maximum rendement van 50% bij volle uitsturing.

Omdat je een praktische versterker door allerlei andere verliezen en extra ruimte voor instelling van de componenten nooit tot het theoretisch maximum kunt uitsturen mag je blij zijn als je 80% van bovenstaande getallen haalt in werkelijkheid.
Plaats reactie