BADA HD-19 HDCD met buizen opamp

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

BADA HD-19 HDCD met buizen opamp

Bericht door weidok »

hoi kwam deze link tegen
omschrijving schreef:
The elegant design of the HD-19 uses proven high-quality
Sony laser optics and the same Phillips servo circuitry as
found in the HD-22. Digital to analog (DAC) conversion is
through a 96 kHz 24 bit Burr-Brown PCM1732 respected
chipset manufacturer is coupled to an audiophile grade
6N3/5670 output tube or, if you prefer, an OP AMP buffer
http://www.pacificvalve.us/BDHD19.html

plaatje binnenkant:
Bijlagen
mooi
mooi
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Weidok,

Ik heb een tijdje de Bada HD22SE gehad. Die klonk erg goed voor zijn prijs van 599.- USD. Niet beter als mijn AstinTrew 3000 maar het hoog was bijzonder mooi, midden en laag prima, maar niet zo mooi als de AT het doet. Het loopwerk van de HD22 was wel wat traag en de afstandsbediening heeft het nooit gedaan. De bouwkwaliteit was verder wel super de luxe.

Wilde er wat mee gaan doen in mijn webshop. Maar zit helaas geen CE op. Maakt trouwens niet iedereen zich heel erg druk over. Met een beetje googlen vindt je hem ook in NL te koop.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

En wat is nou een buizen opamp? :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Forza »

Ik heb nu de HD22 van Roland, heel leuk spelertje!!

En Roland, de batterijen zaten er verkeerd in, de afstandsbediening doet het perfect nu!!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Humor :mrgreen:
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Forza schreef:
... En Roland, de batterijen zaten er verkeerd in, de afstandsbediening doet het perfect nu!!
:D:D:D
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

:oops:

Haha, ik gebruik nooit de AB. Niet veel verder als mijn neus lang is gekeken dus kwa oplossing.
Tazzy
Berichten: 54
Lid geworden op: di 23 sep 2008, 15:11
Locatie: Den Haag / Leidschenveen
Contacteer:

Bericht door Tazzy »

kzie maar 1 buis? dus em van buizen opamp kan geen spraken zijn ;-)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Tazzy schreef:
kzie maar 1 buis? dus em van buizen opamp kan geen spraken zijn ;-)
Jawel hoor. Zal een dubbeltriode zijn. Links en rechts kan dan via dezelfde buis.
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door ]eep »

jawel, de 5670 is een dubbeltriode. En hij zit ws. na de opamp geschakeld. Ik durf te wedden dat als je de opamp eruit haalt dat ie nog een stuk beter klinkt. Dat ligt er natuurlijk wel aan of de dac voldoende uitgangsspanning levert anders wordt het te zacht.

Ik heb een MHZS CD33 en die heeft ook een buizentrapje na de opamp. Daar ziten 2 5670's in maar de 2e doet eigenlijk alleen dienst als buffer. Die heb ik ook naar passief gemod (opampje eruit) en de buizenspanning iets opgepept, PiO koppelcondensatoren voor de buisjes en het geluid is nu echt super. De passieve mod koste niks en leverde erg veel op.

Oh ja, en ik heb er een hele collectie buisjes voor. Kan ik lekker naar smaak toepassen. Al heb ik er nu continu GE in.

Je kunt m in NL bij Pacific Audio vinden.
Plaats reactie