Tangband W3-871S in back-loaded horn

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Tangband W3-871S in back-loaded horn

Bericht door rho »

Ik was eerst aan het overwegen om de Lancetta te bouwen, maar heb eigenlijk ook wel zin om eens een back-loaded horn te proberen.
Heeft iemand ervaring met deze Tangband in een hoorn?
Zou ik beter een bestaand ontwerp kiezen met een fostex FE 126?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zie t topic over de groepsaankoop Tangband, daar staat een foto van een hoorn met de W3
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zou deze niet kunnen, de buschhorn? ori ontworpen voor de Visaton FRS8, maar misschien de moeite waard om met de TB te proberen? filter van de Lancetta lijkt me.

Afbeelding

zie ook http://www.speaker-online.de/bauen/bhorn.htm
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hmmm, dat is een iets kleiner exemplaar als ik in gedachten had.
Ik heb niet veel ervaring met hoorns, maar ik vrees dat die kleine ietsje te kort gaat schieten in het laag. Niet dat ik super veel bas verlang, maar die Fostexen gaat toch wel wat dieper in hun aanbevolen hoorns denk ik.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Henkjan schreef:
zou deze niet kunnen, de buschhorn? ori ontworpen voor de Visaton FRS8, maar misschien de moeite waard om met de TB te proberen? filter van de Lancetta lijkt me.

Afbeelding

zie ook http://www.speaker-online.de/bauen/bhorn.htm
Zou je daar zomaar een TB in kunnen steken? Dit lijkt me al meer ites in de richting van wat ik aan het zoeken ben.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Mja, is misschien niet slecht, maar het is niet echt een hoorn he. ;)
Ik zoek echt wel een hoorn hoor.
Zoals deze dus:
Fostex recommended horn
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Aha, de zHorn pagina, die was ik kwijt. Thanks! (was de naam wkijt, dus dan is't moeilijk zoeken.)

Die FE126E is wel een leuke ja. Die zat ik al te bekijken gisteren. Kwa afmetingen is ie wel aan de kleine kant, maar de prestaties kunnen wel eens goed meevallen. Het lijkt me wel een degelijke driver en de opzet van de behuizing lijkt me ook niet mis.

Die laatste dubbele hoorn is eerder iets voor gevorderden denk ik. Je moet het hele ding herrekenen heb ik begrepen. De prestaties zouden wel erg goed moeten zijn.

De zHorn's zijn gemaakt voor 4" of 6,5" drivers, maar mijn voorkeur gaat bij fostex eerder uit naar de 5" (zoals de FE126E etc) uit. Hoewel de Dakini wel een hele leuke lijkt. Zou je daar ook een FE 87E in kunnen steken? Die heeft wel een heel erg leuke review gekregen in de HH 5/2004. Fs ligt wel erg hoog.

Edit: Ik zie net dat je de Dakini ook met de TB W4-657s kan gebruiken. Dat lijkt me ook een mooie oplossing.
't Is allemaal moeilijk keizen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Tja die Dakini zou best eens goed kunnen matchen met te Tangbands

Die Z hoorns hebben een drukkamer waarschijnlijk komt
dit de weergave van het midden ten goede

Als je Het beest van Beyma en de Solo van Geenius bekijkt
hebbeb die geen drukkamer..

Hmmm zou De Fostex FE 167 E zich thuis voelen in
in een Z hoorn ??
Hoewel ie het best goed doet in de ML TL..
Vooral het midden is erg mooi...
Maar dat speakertje heeft meer potentie dan er nu komt ??
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De Buschhorn is eigenlijk wel goed geschikt voor mijn luisterkamer. Die is redelijk klein en de speaker zal redelijk fel in de hoek komen te staan. Dat heeft dee hoorn blijkbaar graag. Als ik daar een TB n zou kunnen gebruiken kon dat wel eens leuk zijn.


Toch lijken me de Fostex speakers ook alles behalve slecht.

't Is een beetje zoeken wat nu hetgeen is dat me het meeste gaat aanstaan. De TB's heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Fostex heb ik al meer gehoord en die vielen me telkens in de smaak.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

http://melhuish.org/audio/DIYRH5.html
In K & T stond ooit ook een mooie hoorn CT 164
zie link Fulldriverwebside
opening aan de achterzijde mm misschien niet
een zo'n slecht idee :?: :?:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Yep, ook die was ik al tegen gekomen. Weeral een interessant ding.

Met een beetje zoeken kom je wel ongelooflijk veel mooie voorbeelden tegen.

Tot nu toe lijken me volgende mogelijkheden het leukst om te bouwen:

- Fostex FE103E in de door Fostex aanbevolen hoorn.
- Fostex FE103E in de Buschhorn mk II
- TB W3-871s in de zHorn Dakini
- TB W3-871s in de Buschhorn mk II (voor Fostex FE83)

Iemand ervaring met 1 van deze toepassingen?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Nog een mooie behuizing voor de Tangband

http://www.autocostruire.com/catalog/pr ... cts_id=277
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

Hey Rho,

indien je iets met de TB W3-871s wil doen kan je ze evt van mij afkopen. Ik heb er nl. 3 liggen die ik enkel even uitgeprobeerd heb.
Heb echter geen tijd momenteel om er iets mee te bouwen.

Peter
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik heb al geruime tijd een stel Cyburgs Needles spelen. Doen het prima, maar ik gebruik ze enkel als fun-speakertjes. Ik heb nog een stel compacte 2 wegs staan met SEAS units en ben momenteel een 2weg staande speaker aan het bouwen, ook met SEAS units. Niet echt behoefte aan een stel TB's eigenlijk.
Maar toch bedankt voor het aanbod.
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

rho,

als je wilt mag je m'n buschhorn wel eens lenen?

Die van mij is met een broertje van de 871 gebouwd, maar je mag het altijd eens komen proberen...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Skef schreef:
rho,

als je wilt mag je m'n buschhorn wel eens lenen?

Die van mij is met een broertje van de 871 gebouwd, maar je mag het altijd eens komen proberen...
Ik heb de 871 ook al in de bushhorn gehad. Bij mij klonk ie echt veel te gekleurd. Teveel laag midden. Ik heb hem rechtstreeks kunnen vergelijken met de Needle en vond de Needle toch beter.
De bushhorn klinkt niet slecht hoor. Maar in mij situatie was ie iets té warm van klank.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kunnen we eens eens een grote vergelijking houden met de Lancetta's erbij? DDIY2006?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Henkjan schreef:
kunnen we eens eens een grote vergelijking houden met de Lancetta's erbij? DDIY2006?
DDIY zal wat moeilijk worden voor mij. Is wat ver van huis eigenlijk.
Mag je als Belg wel meedoen? :wink: :?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ach, Zutphen is voor mij ook niet echt (echt niet) naast de deur....

ik mag er als randstedeling toch ook naar toe?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
kunnen we eens eens een grote vergelijking houden met de Lancetta's erbij? DDIY2006?
Als we speakercerkiezingen van het jaar zouden houden
nou dan kwam "de Lancetta"bij in de top 3 :wink: :wink:

Mooi die Tangband's bij Sietse de 10 cm uitvoering als
mid gehoord.. van mag ie blijven... mooie speakers..
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

rho schreef:
Henkjan schreef:
kunnen we eens eens een grote vergelijking houden met de Lancetta's erbij? DDIY2006?
DDIY zal wat moeilijk worden voor mij. Is wat ver van huis eigenlijk.
Mag je als Belg wel meedoen? :wink: :?
ha joh, vanuit Peer ben je zo in Eindhoven, en van daaruit is het nog maar een klein stukje.

En ja, zelfs Belgen zijn van harte welkom :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

daniel schreef:
En ja, zelfs Belgen zijn van harte welkom :)
Ik ben ontroerd.
:D

Ik begin een reisje naar DDIY sterk te overwegen.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Plaats reactie