Pagina 1 van 1

accuphase P300 stopt er mee

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 18:15
door Salamander
Mijn accuphase is er net mee gestopt, ...

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 19:19
door Digidoo
Zo eentje: Afbeelding

Tja, voor je 'm meeneemt naar Jan en Alleman. Post even wat pics van de binnenkant. Meet meteen even alles na, je zekeringen, etc... Kijk meteen of er niets op het oog al kapot lijkt.

Zo op het eerste gezicht is het een nogal "vaag" beschreven probleem, sorry, tenminste ik kan er nog niet zoveel mee. Als we je kunnen helpen, graag natuurlijk!

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 19:41
door Salamander
De zekeringen zijn goed.
ik heb er 5 gevonden 1 hoofdzekering en 4 andere.

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 20:28
door Salamander
Hij tikt ook bij het uitzetten.

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 20:33
door Salamander
Ik denk dat het een kleinigheid is.

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 21:27
door Christian
WOW. :shock:
Die plaatjes zijn zo groot dat ik me moet inhouden om niet meteen m'n soldeerbout op te starten.

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 21:34
door audioot
heb je de zekeringen al nagemeten?
mvg
audioot

Geplaatst: ma 15 sep 2008, 22:14
door Salamander
audioot schreef:
heb je de zekeringen al nagemeten?
mvg
audioot
Je bedoeld die 4 aan de onderkant, ... ja die heb ik gemeten.
en die zijn allemaal goed.

Geplaatst: di 16 sep 2008, 7:51
door Salamander
?

Geplaatst: di 16 sep 2008, 17:30
door JuuL
Oke, hij schakelt je boxen niet in. Dit kan oa komen door:
- DC op de uitgang
- ontbreken voedingsspanning
- kortsluiting op uitgang

Door dat geknetter zal je vast met kortsluiting te maken hebben.

- Eerst je speakers eraf halen! Je kunt ze opblazen met een kapotte versterker.
- Stekker uit stopcontact en meet eens de weerstand van de uitgang en dan voor het relais want die is niet ingeschakelt en anders meet je niets.
Piep de transistoren (zilveren grote dingen op koelplaat, let op behuizing is ook 1 van de 3 aansluitingen) eens door met je multimeter op diodestand. Je mag hier geen sluitingen krijgen en Vbe moet zo'n 0.6V zijn.

Geplaatst: vr 19 sep 2008, 11:35
door JuuL
Toch niet zo'n haast?