focal ontwerp triga/mezzo

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
peedje

focal ontwerp triga/mezzo

Bericht door peedje »

hey, ik ben nieuw hier en heb dit forum eigenlijk ontdekt via een kameraad spikytim(zit hier ook op het forum).
Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden, eigenlijk was het de bedoeling om eerst monitors te maken met daaronder 2 kleine subs.
Ik heb ondertss de volgende componenten aangeschaft(toevallig heb ik deze componenten gevonden)

als mid de focal 6w4311 waar van hier enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

de midbass wordt de 10w6411 waarvan hier enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en dan waarschijnlijk als subje(wel vanuit de caraudio wereld) de 27wx waarvan hier enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

ik weet niet of ik hier het beste een 3weg systeem van maak of wel een 2weg monitor(focal 6w4311 + seas tweeter) + bas ondersteuning van de 10w6411 appart.

wat zouden jullie doen
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door SpikyTim »

Hey Peter,

Aan je recente aankopen te zien zit je ook niet stil. Persoonlijk had ik gehoopt aan een tweeweg te kunnen beginnen aangezien we hier ook voor de eerste keer zelf aan de slag gaan met meten en simuleren. Maar je drieweg plannen maken de uitdaging alleen maar groter...
Ben je er al uit wat de grote mag worden van de speaker? Ik denk dat we nu toch haast bij het zuilformaat aanbeland zijn. :lol:

grtjs Tim
peedje

Bericht door peedje »

hey tim, bedoeling is ook om eerst met een 2weg te beginnen, ben ook aan het denken om mms de oude micro utopia te maken om dan deze dan achteraf op zijn kop te zetten en dan die 10w er onder te gaan zetten.
het zijn allemaal maar bedenksels(we shall see).

gr

pee
meanman64

Bericht door meanman64 »

SpikyTim schreef:
Hey Peter,

Aan je recente aankopen te zien zit je ook niet stil. Persoonlijk had ik gehoopt aan een tweeweg te kunnen beginnen aangezien we hier ook voor de eerste keer zelf aan de slag gaan met meten en simuleren. Maar je drieweg plannen maken de uitdaging alleen maar groter...
Ben je er al uit wat de grote mag worden van de speaker? Ik denk dat we nu toch haast bij het zuilformaat aanbeland zijn. :lol:

grtjs Tim
Spiky,wil dat zeggen dat je een meetsysteem aangeschaft hebt?
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door SpikyTim »

Nog niet maar dat gaat wel nog komen. Ik weet dat jij een Clio systeem hebt. Maar ik denk altijd, door zelf te doen leer ik het meeste. :-)
Ondertussen heb ik wel al een impedantieboxje. Dus T/S parameters uitmeten zou al moeten lukken als ik mij niet vergis.
meanman64

Bericht door meanman64 »

Das waar wat je zegt :wink: Je was wel net telaat want Asterduc heeft zijn ATB pro weggedaan en een laatste nieuwe gekocht.
SpikyTim

Bericht door SpikyTim »

Geen probleem hoor, ik wou trouwens iets met een gecalibreerde mic gaan doen. Als ik iets aankoop, dan in 1 keer goed.
Aquilon
In memoriam †

Bericht door Aquilon »

met deze units kan een prachtige monitor gebouwd worden

zie ook http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... highlight=

waar heb je die units nog op de kop kunnen tikken trouwens?
dre

Bericht door dre »

hopsa heeft waarschijnlijk nog een paar mooie focal tweets in de aanbieding :wink: (tc120td5)
peedje

Bericht door peedje »

aquilon ik heb ze van hier

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=65690

deze persoon heeft ze kunnen kopen via een caraudio dealer die dan weer goede connecties heeft bij de importeur
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Een beetje ons de ogen uitsteken met die mooie units die nergens meer te koop zijn he? ;)
Ed van Dalen

Bericht door Ed van Dalen »

Nu ben ik verbaasd.
Ik heb de 10W6411 al maanden te koop aangeboden op dit forum en en slechts 1 reactie gehad...! Er worden onzinnige prijzen gevraagd voor de W-cone speakers overigens. Ik had er ooit mee voor een soortgelijk project als Peter te starten maar moet hier toch echt mijn meerdere bekennen. Ik hoop dat Peter er heel veel plezier van gaat krijgen!

Ed
peedje

Bericht door peedje »

dank je ed, ik had ook verwacht dat jouw speakers al lang wegwaren(ad stond er al van april op).
ik hoop ook dat ik er plezier zal van hebben
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

let op de ;)

maar ik bedoelde eigenlijk de 6W. Daar zou ik wel interesse in (gehad) hebben. Ik krijg nu een paar 6v415. Ik weet ze trouwens nog wel ergens te koop hoor.

Ik hoop vooral dat je er iets moois mee gaat maken. Ik ben benieuwd.
peedje

Bericht door peedje »

hey jeep, ik verstond jouw zin wel hoor, ik vind het spijtig dat focal gestopt is met leveren.
ik heb zelf de audiom 6w in combi met de 6w1 basdriver in de auto dus ben al lang voor focal.

gr

peter
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

ow, ik heb ze net binnengekregen, maar ze zijn wel een slag kleiner dan ik in m'n hoofd had. En je kunt wel zien dat ze wat ouder zijn aan de lijm van de dustcap. Niet echt geschikt voor in het zicht. Nou ja, ik bedenk wel wat.

Jouw 6W's zien er mooier uit.
peedje

Bericht door peedje »

dank je, heb niet te klagen(zijn eigenlijk hagelnieuw).

gr

peter
peedje

Bericht door peedje »

een dezer dagen krijg ik de tc120td5 van focal binnen, gekocht van een forumlid hier.

dan komen er nog wel een paar foto's bij
peedje

Bericht door peedje »

en hier komen dan nog wat foto's , wanneer we er gaan aan beginnen weet ik nog niet, het zal wel op het einde van het jaar gaan zijn. tot dan even geduld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hoka

Bericht door hoka »

Ben erg benieuwd naar het filter, heb je al plannen of ideeen?

ik heb zelf ook een setje focals en ben al een tijd aan het worstelen met het filter. zit er nu over te denken om actief te gaan wisselen.
peedje

Bericht door peedje »

hey, het filter is nog lang niet klaar, we zijn eerst nog bezig met het ontwerp en daarna gaan we eigenlijk aan het filteren
SpikyTim

Bericht door SpikyTim »

Gisteren heb ik nog contact gehad met Peter.
Achter een paar weken ga ik de units even mogen lenen om de T/S parameters uit te meten. Ik zal hier in het 'meten' subforum nog een topic opstarten want hier vermoed ik dat ik ook nog wat hulp kan gebruiken.
Wanneer de metingen geslaagd zijn gaan we aan de slag met het ontwerpen. (ideeën zijn er al)
Voor de rest zal het voor mij en Peter een zeer leerrijk maar misschien ook wel een langdurig project worden.
peedje

Bericht door peedje »

i like it :D
SpikyTim

Bericht door SpikyTim »

Gisteren de mid's gaan ophalen bij peter...
In de loop van de komende week ga ik eens uitzoeken hoe de impedantiemetingen juist in zijn werk gaan.
Bijlagen
P1000629.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”