Pagina 1 van 1

Audio signaal via netwerkkabel

Geplaatst: za 23 aug 2008, 18:51
door Masz
Hey,

Ik wil graag mijn PC op de versterker aan de andere kant van de kamer aansluiten. Er ligt al een (niet gebruikt) netwerkkabeltje van mijn PC naar mijn versterker en omdat het niet mogelijk is om een goede audiokabel van mijn PC naar m'n versterker te trekken, vroeg ik me af of ik dan het netwerkkabeltje kan gebruiken als audiokabel? Dus een jackplug (zo heten die dingen toch?) aan de PC kant solderen en twee tulpstekkers (R en L) aan de versterkerkant.

Alvast bedankt, Grtz

Geplaatst: za 23 aug 2008, 20:23
door richard
Volgens mij wordt cat.5 wel vaker voor d.h.z. interlinks gebruikt.

Geplaatst: za 23 aug 2008, 20:49
door Masz
Gewoon maar even proberen dan...

Geplaatst: za 23 aug 2008, 21:52
door fredze
khoop voor jou dat die het een stp kabel is dan en geen utp of je hebt bij lange afstanden gegarandeerd brom denk ik

Geplaatst: zo 24 aug 2008, 13:49
door Masz
Ik heb wat onderdelen besteld om één en ander aan elkaar te solderen, ik laat nog wel wetgen of 't is gelukt

Geplaatst: wo 27 aug 2008, 10:12
door Theduboracle
Wordt een mooie antenne, als de kabel niet afgeschermt is.

Geplaatst: ma 01 sep 2008, 8:56
door marconist
M.i. kun je dit kabeltje prima gebruiken mits je zeer laag-impedant aanstuurd.
Dat kan je doen door een kleine "eindversterker" voor b.v. koptelefoon o.i.d. te gebruiken.
Er zijn in de electronicawinkel zat moduultjes en bouwdoosjes te vinden die dit kunnen. De specs zijn vaak redelijk (even zoeken dus) en de prijs niet te gek. ;)