Pagina 1 van 1
vermoeiend geluid...
Geplaatst: wo 06 apr 2005, 18:38
door mjldenboer
Heb net m'n eigen gemaakte monitor boxen af. Klinkt al erg goed vind ik zelf, veel detail en scherp geluid.
Alleen is er nog iets mis: het geluid is vermoeiend om te luisteren en ik mis een warm geluid....
Ik weet dat dit waarschijnlijk ligt aan de afstelling van het filter.... duss.... kan iemand mij een hint geven waar dit aan kan liggen?? (meer/minder hoog/laag etc)..
system: Scanspeak 9800000 + 8546.. kantelpunt 2200Hz
thanks !
Re: vermoeiend geluid...
Geplaatst: wo 06 apr 2005, 19:54
door voodooless
Heb je misschien ook nog een subwoofer?
Kun je je probleem misschien nader beschrijven?
Geplaatst: do 07 apr 2005, 11:50
door Geenius
De drivers hebben eventjes nodig om it te spelen, maar kun je het filterschema laten zien?
Geplaatst: do 07 apr 2005, 16:17
door teacher
Hoe filter je?
Geplaatst: vr 08 apr 2005, 8:35
door mjldenboer
krijgen jullie van mij! morgen (zaterdag) zet ik het erop!
bedankt voor het meedenken alvast!
Geplaatst: vr 08 apr 2005, 10:24
door Edo
mjldenboer schreef:krijgen jullie van mij! morgen (zaterdag) zet ik het erop!
bedankt voor het meedenken alvast!
Ik weet niet of je nog wat meetgegevens hebt, maar als je die hebt zou je die er ook bij kunnen plaatsen.
en dan hier....
Geplaatst: za 16 apr 2005, 12:45
door mjldenboer
oke!
jullie kunnen het filter vinden op :
http://members.chello.nl/m.boer72/Scanspeak.pdf
ben benieuwd naar jullie opmerkingen..
Geplaatst: ma 18 apr 2005, 11:05
door Geenius
Veel detail en scherp geluid maar vermoeiend lijkt mij inderdaad een goeie omschrijving. De drivers sluiten op zich mooi op elkaar aan maar de hele curve loopt volgens mij langzaam op naar het hoog toe. Probeer eens:
R1 = 2,2 ohm
R3 = 3,3 ohm
C1 = 6,8uF
L1 = 1,5mH
Overname punt ligt dan rond de 2700Hz. Succes!
Geplaatst: vr 22 apr 2005, 16:03
door mjldenboer
super!!! ga het proberen.....
laat je horen wat het is geworden..
hmm..
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 14:56
door mjldenboer
hmm... valt wel mee ... hoog is inderdaad beter gebalanceerd alleen mis ik warmte en helderheid in het geluid.
andere ideeen?
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 23:13
door Wim J
Laat het geheel zeker een paar dagen inspelen voor je een definitief oordeel velt. Woofers komen pas na enkele dagen goed spelen tot leven. Misschien dat je binnen een week of zo vanzelf je warm klank krijgt.
Wim J
Geplaatst: ma 16 mei 2005, 16:23
door mjldenboer
heeft 1 van julllie meet data van deze speakers? freq. karakteristieken , impedantie metingen?/
thanks
Geplaatst: di 17 mei 2005, 10:24
door Geenius
mjldenboer schreef:heeft 1 van julllie meet data van deze speakers? freq. karakteristieken , impedantie metingen? thanks
Stuur me een mail via mijn website.