Proefpotje
Geplaatst: di 22 jul 2008, 21:40
Omdat ik nog eens wilde proberen om met keramiek een speaker te maken, en eens een variovent wilde proberen.
Heb ik dus het volgende in elkaar gezet een bijna 4 liter pot (aan de binnen kant nog bespoten met undercoat voor de auto)met een wanddikte van 12/15mm met daarop een zelf gebakken ring als bafle.
Daar onder zit een uit r.v.s. gedraaide variovent met als membaam 3 lagen zwarte isomat van 14mm samen gedukt tot c.a. 9mm, tussen twee rvs roostertjes.
Dit alles zit met pattex power fix inelkaar, hellaas dus ook de CSS FR125SR omdat de zelfgemaakte schijf niet met de aanwezige steen/geharde boren te boren valt.
Als de kit is uitgehard ga ik dit b(r)auwsel eens uitgebreid verglijken met een FR125SR die in het slotpoort ontwerp zit van planet10.
En dan eventueel aanpassingen maken aan de variovent om het wat beter/anders te krijgen.
Als dit concept bevalt dan komt er waarschijnlijk een druppelvormige behuizing ala B&W uit keramiek waar de "staart" word onderbroken door de variovent.
Foto's zijn niet al te best maar dit ligt meer aan het licht en mijn trillende hand als aan de camera
Heb ik dus het volgende in elkaar gezet een bijna 4 liter pot (aan de binnen kant nog bespoten met undercoat voor de auto)met een wanddikte van 12/15mm met daarop een zelf gebakken ring als bafle.
Daar onder zit een uit r.v.s. gedraaide variovent met als membaam 3 lagen zwarte isomat van 14mm samen gedukt tot c.a. 9mm, tussen twee rvs roostertjes.
Dit alles zit met pattex power fix inelkaar, hellaas dus ook de CSS FR125SR omdat de zelfgemaakte schijf niet met de aanwezige steen/geharde boren te boren valt.
Als de kit is uitgehard ga ik dit b(r)auwsel eens uitgebreid verglijken met een FR125SR die in het slotpoort ontwerp zit van planet10.
En dan eventueel aanpassingen maken aan de variovent om het wat beter/anders te krijgen.
Als dit concept bevalt dan komt er waarschijnlijk een druppelvormige behuizing ala B&W uit keramiek waar de "staart" word onderbroken door de variovent.
Foto's zijn niet al te best maar dit ligt meer aan het licht en mijn trillende hand als aan de camera