Ik kan bloedserieus technisch zijn, maar tot nu toe beschouw ik zelfbouw puur als leuke hobby. Daarom hierbij een foto van een van mijn stereoversterkers, 2 x 3 Watt SE.
Inderdaad, een grote buis: 832 dubbel-zendtetrode en een kleintje: 5670 dubbeltriode (want die is zo leuk klein!). Voor elk kanaal dus een triode en een tetrode. Het hele trappetje staat op de voedingstrafo. Het stukje blauw perspex schermt de topaansluitingen af, die hebben 350 volt.
[img]http://www.buizenversterker.nu/Kuiken/I ... %20009.JPG
[/img]
Grapje
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Contacteer:
Grapje
Dat moet dan op mijn website zijn.audiomanics schreef:Ik had 'm als eens ergens voorbij zien schuiven....
Kees
Leuk dat jullie zo enthousiast zijn.
Daarom wat meer informatie. Ik begon met uitgangstrafotjes uit een oude Philips radio, maar die bleken gewoon slecht. Zo van 200 tot 5000 Hz. Vorige week kreeg ik nieuwe trafotjes van AE, het kostte wat moeite die zo klein mogelijk te maken met behoud van redelijke kwaliteit. Die ga ik deze week inbouwen en dan meten en afregelen. In elk geval zal er wat tegenkoppeling moeten plaatsvinden. Ik hou jullie op de hoogte. Voor een indruk van de binnenkant alvast nog een foto.

De binnenkant van een trapje van RVS. Dat wordt het "Chassis". Ik wilde geen schroefkoppen in het RVS deel, daarom zijn trafo's en buisvoeten op plaatjes koper geschroefd. Die plaatjes zijn vooraf met schroeven op het RVS gelijmd. De aansluitingen naar de anodes van de 823 komen door de gaatjes in het bovenvlak.