Opus Clone:Passief vs. Aktief

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
fgroen

Opus Clone:Passief vs. Aktief

Bericht door fgroen »

Hallo allen,

Ik realiseer me, dat ik enig tijd geleden (nou ja, een dik jaar geleden..) gewag maakte van aktieve Milestones/Soups.

Dat projekt is inmiddels gestart, momenteel zit ik nog in de houtworm fase. Recent voortgang van het gebeun is te vinden op het HT-forum:

HTforum topic

Mijn bedoeling is tweeledig: een paar mooie speakers en een onderzoek naar het potentieel van aktief in vergelijking met een goed doorwrocht passief ontwerp. Mijn keuze voor de Milestones als basis voor de passieve variant is niet voor niets. Ik heb met heel veel bewondering de verrichtingen van Marc en vrienden gevolgd, en ben ervan overtuigd, dat zijn werk op zeer hoog niveau staat.

Het is absoluut niet mijn bedoeling, om een standoff te creëeren, maar om wat achtergrond te geven aan de aktief/passief controverse die vaak in een welles/nietes discussie lijkt te verzanden. Ik ben ervan overtuigd, dat met beide concepten goede resultaten te behalen zijn, ik twijfel er alleen aan, dat ze beide gelijkwaardig zullen zijn. Interessant om te kijken op wat voor manier de verschillen naar voren komen en waar mijn voorkeur naartoe gaat. 8)
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Fokke, Interessant!
Voor mij met name de actieve filtering. Daar moet ik ook nog mee aan de slag.
Gr. Hans
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

hoi fokke,
ik kijk ook met belangstelling uit naar je project
met ucd's is dan ook nog een meerkanaalsversterkerte brouwen-of hoog/mid en laag apart?nog veel mogelijkheden..........
succes
audioot
fgroen

Bericht door fgroen »

audioot schreef:
hoi fokke,
ik kijk ook met belangstelling uit naar je project
met ucd's is dan ook nog een meerkanaalsversterkerte brouwen-of hoog/mid en laag apart?nog veel mogelijkheden..........
succes
audioot
Ik zal hier wel wat meer posten over mijn bevindingen zodra de boel speelt.

Qua versterker zit ik wel snor. Ik gebruik nu een Classé CAV-150. Dat is een 6-kanaals eindbak met zes identieke 150W versterkers. Ben ik erg tevreden mee. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”