Koptelefoons
Moderator: Beheerdersteam
Koptelefoons
Getverdekkie, wat klinkt mijn oude Sennheiser HD540 uit midden jaren '80 toch goed! Ik had 'm al een tijdje niet beluisterd, maar ik ben opnieuw geschrokken van het kwaliteitsverschil met een highend luidspreker. Je hoort zó veel meer. Het geluid is ontzettend gedetailleerd, schoon en ongekleurd. Ik ben best verwend met de laagweergave van de OB3W + twee stuks 18" gesloten subs inclusief EQ, maar het laag van deze ouwe Sennheiser is vele malen strakker en beter te volgen. Eigenlijk doet de koptelefoon alles beter dan mijn huiskamerset. Behalve dan realisme: muzikanten die IN je hoofd spelen... dah ken nie!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Koptelefoons
Van mijn HD-424 uit begin 80 (of misschien zelfs jaren 70) kan ik eigenlijk weinig anders zeggen. Enkel het laag zou soms ietsje steviger mogen, al kan dit met een impedantie van 2000 Ohm ook aan de match met de versterker liggen. Nu druk ik hem maar iets steviger tegen mijn oren als ik even kritisch naar het laag wil luisteren. In het verleden pakte ik dan de 540, maar die is ooit gesneuveld tijdens een verhuizing.
Die vroegere Sennheisers waren zeker niet verkeerd, en in veel gevallen ook beter dan latere modellen.
Die vroegere Sennheisers waren zeker niet verkeerd, en in veel gevallen ook beter dan latere modellen.
