Versterker voor meetopstelling

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ApaX
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 12:53

Versterker voor meetopstelling

Bericht door ApaX »

Hoi,

Ik ben opzoek naar een simpel bouwpakket voor een versterkertje dat ik wil gebruiken voor luidspreker metingen.

De eisen zijn:

- Weinig ruis
- Niet te duur (euro of 100 tot 200)
- Eenvoudig zelf te bouwen (kant en klaar pakket
- Heeft alleen een volume regeling nodig
- alles meer dan 30 a 40 watt RMS is denk ik wel voldoende, maar ik heb graag wat reserve.

Ik heb gekeken naar de modules van amplimo, zijn aan de dure kant, en daar moet nog van alles los bij, maar goed. Heeft iemand een leuke suggestie?
Paultjuhh
Berichten: 221
Lid geworden op: di 25 dec 2007, 12:45
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

www.chipamp.com
www.41hz.com

Twee kleine suggesties, ik weet alleen nog of ze wel 'strak' genoeg zijn om mee te meten.
ApaX
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 12:53

Bericht door ApaX »

Paultjuhh schreef:
www.chipamp.com
www.41hz.com

Twee kleine suggesties, ik weet alleen nog of ze wel 'strak' genoeg zijn om mee te meten.
Dat is eigenlijk wel het belangrijkste. Maar alvast bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

de meeste 41hz.com ampjes zijn gebrugd, en daar komt nog eens bij dat de schakelfrequentie van een klasse-D nogal eens roet in het eten kan gooien.

Gainclone is voor meten erg geschikt. Maar het kan zelfs nog simpeler met een Velleman-ampje.

Over meetversterkers is al het een en ander gezegd in het 'meten' subforum. Ga daar eens kijken zou ik zeggen, vind je meteen een aantal concrete tips.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Vrijwel elke versterker voldoet, zie MP, staan er erg veel te koop... :wink:
Rob.
Plaats reactie