Hammond transformator

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
esteban
Contacteer:

Hammond transformator

Bericht door esteban »

Hallo audiomensen,
Heeft er iemand ervaring met Hammond single-ended uitgangstransformatoren? Op internet lees ik er nogal variërende verhalen over. Ik zit wat te aarzelen om er 2 uit amerika te laten komen.
Alvast bedankt.
Steven
daniel

Bericht door daniel »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor ook goede verhalen. Het 'goede' spul is gewoon erg degelijk, en het budgetspul moet een erg goede prijs-kwaliteitverhouding hebben.

Volgens mij is Hammond in NL te verkrijgen via L'Atout

Als alternatief zou je ook eens kunnen kijken bij Ask Jan First
esteban
Contacteer:

Bericht door esteban »

Daniel, bedankt voor de tip.
Ik ga de site van Jan doorzoeken. Wat betreft l Atout, ik gun ieder zijn winst (ik heb zelf ook een bedrijf) maar 300 euri voor een trafo van 99 dollar vind ik een beetje veel. Misschien kan ik het via Farnell proberen, want die hebben meer Hammond-spul. Als ik iets bruikbaars vind zal ik het melden op het forum, vanzelfsprekend.
Steven
daniel

Bericht door daniel »

da's wel erg fors ja... alhoewel mijn beperkte ervaring met latout niet zo extreem zijn. Maar dan gaat het geloof ik over een stel buisvoetjes e.d.

Wat volgens mij ook een goede prijs-kwaliteitstrafo is, is de universele trafo van menno van der veen. Die is niet via amplimo, maar via de site van menno zelf te koop. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je budget.

En ik neem aan dat je AE-Europe al geprobeerd hebt? is een beetje de standaard-trafobouwer van vele nederlandse buizenversterkerbouwers
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Dat de prijzen erg verschillen met Hammond heb ik ook gezien.
Echter in Duitsland zit een bedrijf dat zeer concurerende prijzen heeft.
http://www.tubetown.de/ttstore/