Hammond transformator

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
esteban
Contacteer:

Hammond transformator

Bericht door esteban »

Hallo audiomensen,
Heeft er iemand ervaring met Hammond single-ended uitgangstransformatoren? Op internet lees ik er nogal variërende verhalen over. Ik zit wat te aarzelen om er 2 uit amerika te laten komen.
Alvast bedankt.
Steven
daniel

Bericht door daniel »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor ook goede verhalen. Het 'goede' spul is gewoon erg degelijk, en het budgetspul moet een erg goede prijs-kwaliteitverhouding hebben.

Volgens mij is Hammond in NL te verkrijgen via L'Atout

Als alternatief zou je ook eens kunnen kijken bij Ask Jan First
esteban
Contacteer:

Bericht door esteban »

Daniel, bedankt voor de tip.
Ik ga de site van Jan doorzoeken. Wat betreft l Atout, ik gun ieder zijn winst (ik heb zelf ook een bedrijf) maar 300 euri voor een trafo van 99 dollar vind ik een beetje veel. Misschien kan ik het via Farnell proberen, want die hebben meer Hammond-spul. Als ik iets bruikbaars vind zal ik het melden op het forum, vanzelfsprekend.
Steven
daniel

Bericht door daniel »

da's wel erg fors ja... alhoewel mijn beperkte ervaring met latout niet zo extreem zijn. Maar dan gaat het geloof ik over een stel buisvoetjes e.d.

Wat volgens mij ook een goede prijs-kwaliteitstrafo is, is de universele trafo van menno van der veen. Die is niet via amplimo, maar via de site van menno zelf te koop. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je budget.

En ik neem aan dat je AE-Europe al geprobeerd hebt? is een beetje de standaard-trafobouwer van vele nederlandse buizenversterkerbouwers
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Dat de prijzen erg verschillen met Hammond heb ik ook gezien.
Echter in Duitsland zit een bedrijf dat zeer concurerende prijzen heeft.
http://www.tubetown.de/ttstore/
Staar je niet blind op die 99 dollar. Dat is heel mooi voor amerikanen, of als je een kennis daar hebt die het een en ander kan regelen voor je. Maar als je rechtstreeks uit de USA bestelt klap je achterover van alle kosten die er bij komen: Het lijkt wel of ze alleen met de UPS of dergelijke bedrijven willen versturen en in Nederland kun je nog eens invoerrechten en belasting betalen over de goederen PLUS de verzendkosten... En neem van mij aan: dat is heel veel geld..
Vanuit Duitsland gelden gewoon de EU normen, dus betaal je alleen de verzendkosten.. Gezien het gewicht zullen die niet gering zijn..

Kees
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door carolus »

audiomanics schreef:
Dat de prijzen erg verschillen met Hammond heb ik ook gezien.
Echter in Duitsland zit een bedrijf dat zeer concurerende prijzen heeft.
http://www.tubetown.de/ttstore/
Staar je niet blind op die 99 dollar. Dat is heel mooi voor amerikanen, of als je een kennis daar hebt die het een en ander kan regelen voor je. Maar als je rechtstreeks uit de USA bestelt klap je achterover van alle kosten die er bij komen: Het lijkt wel of ze alleen met de UPS of dergelijke bedrijven willen versturen en in Nederland kun je nog eens invoerrechten en belasting betalen over de goederen PLUS de verzendkosten... En neem van mij aan: dat is heel veel geld..
Vanuit Duitsland gelden gewoon de EU normen, dus betaal je alleen de verzendkosten.. Gezien het gewicht zullen die niet gering zijn..

Kees
Hi Kees,
Ik ben het met u eens.
Eenzelfde bestelling (Hamond mat) in de USA heb ik geannuleerd wegens de sterrenhoge bijkomende on-kosten. TubeTown is/was in het voordeel, helaas hebben zij niet alles in voorraad ...dus eerst (alles) betalen en dan (maar) geduldig wachten op Hamond mat.....
Komt allemaal dik in orde ....
Allez, salukes.
Karel
esteban
Contacteer:

Bericht door esteban »

Ik hoor het al, bestellen in amerika is nix. Maar ik wil het inderdaad proberen via een vriend die in Canada werkt. De trafo van Menno van der Veen is wel budgetvriendelijk maar geen single-ended, dus daar kan ik niets mee. Ik heb trafo's van AE (nog uit het guldentijdperk) maar misschien heb ik de specs verkeerd opgegeven, want ze hebben te weinig zelfinductie en beneden 50 Hz vervormen ze. Of een kilometer draad kopen en zelf wikkelen.
AU!
Bedankt voor het mededenken.
Steven
Plaats reactie