Filter van Vifa XG18 / Seas 27TDFC MTM

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Chance

Filter van Vifa XG18 / Seas 27TDFC MTM

Bericht door Chance »

Hallo,

Ik wil graag de Vifa XG18 / Seas 27TDFC MTM van Zaph bouwen.
Nu ben ik een totale filter noob en snap dus de waarden in zijn filter niet.


Afbeelding

Ik kan geen Spoel vinden met een waarde van 1,25 mH.
Laat staan een condensator van 10 uF.
Zie ik iets over het hoofd of verkeerd?

Hopelijk kan/wil iemand mij uitleg geven.
Alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Hoi,

De u wordt vaak als symbool gebruikt voor micro-, dus ook wel de µ. Een condensator van 10µF is overal wijdverspreid verkrijgbaar. Bij www.capsandcoils.com of bij www.speakerenco.nl en dergelijke winkels.

Een spoel van die grootte bestaat inderdaad niet, maar je kunt wel een spoel afwikkelijk of een combinatie maken.

Echter vraag ik me af of je het verschil kunt horen als je een spoel pakt van 1,2mH.

Edit: mocht je bedoelen waar je een 12µF condensator kan krijgen: Bij Speaker en Co hebben ze MKP industriële dingen en die zijn 12µF
Chance

Bericht door Chance »

Bedankt voor je antwoord.

Ik bedoelde idd waar ik de condensators vandaan zou moeten halen.
12 uF en 30 uF zijn geen standaard waarde als ik het zo zie.

De spoel van 1,25 mH zou idd wel vervangen kunnen worden voor 1 van 1,2 mH.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

condensatoren kan je makkelijkcombineren, 30 = 3 van 10 naast elkaar
Chance

Bericht door Chance »

Ow is het zo simpel :P
En kan ik er dan 1 van 3,9 en 1 van 8,2 combineren om bij de 12 uF in de buurt te komen of moeten de waarde wel gelijk zijn?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

0.1 verschil is minder dan de serieverschillen... ga je niet horen
Chance

Bericht door Chance »

OK bedankt!

Nog een vraagje.
De nominale impedantie van de luidspreker is 4 Ohm.
Gaat een standaard yamaha dit trekken?

http://www.yamaha.com/yec/products/prod ... TID=567576
Gebruikersavatar
allintojazz
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
Locatie: sliedrecht

Bericht door allintojazz »

Ja, Yamaha kan juist heel goed verschillende impedanties verwerken, ik heb destijds ook naar de Yamaha zitten kijken vanwege het gemak ervan.

Zij hebben net als sommige subamps ook verschillende vermogens bij verschillende impedanties -> 150 watt aan 2 ohm, 100 watt aan 4 ohm, 50 watt aan 8 ohm......

Ik haal dit alleen niet uit de speceficaties, maar het lijkt me dat dit ook hier op gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”