Pagina 1 van 1

Crossover aangeschaft ( verkeerde mischien )

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 11:44
door JeroenT83
Hoi

Ik heb gister om crossover aangeschaft via marktplaats om zo mijn sub acitef te kunnen filteren. aleen denk ik dat deze niet juist is.
er zitten namelijk 2 input chanels op en dan aan elke kant 1 output voor high en low.
de aansluitingen zijn allemaal voor jack pluggen.
Dus ik denk dat deze crossover achter de versterker moet ivp tussen meng paneel en versterker kan dit ? of praat ik nu onzin.

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 12:03
door Soundexcel
Wat is het merk en type van de cross-over?
Moet er spanning op?

Heb je misschien foto's?

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 12:03
door Vuurkat
Heb je het merk/typenummer/foto?

Jack pluggen worden ook nog wel gebruikt voor signalen op line level (bijvoorbeeld een hoodftelefoon).

type

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 12:22
door JeroenT83
Hoi bedankt voor de snelle respons.

het type is een Monarch mcx-230
en ja hij heeft een voeding.

Afbeelding

Ik zal als ik thuis ben nog even een foto van de achterkant maken.

Bedankt alvast.

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 13:16
door Vuurkat
Ziet eruit als een actieve, en het lijkt mij eentje voor een tweeweg en niet voor een sub (maar misschien kan het wel).

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 15:55
door Soundexcel
Als je hem alleen voor sub wilt gebruiken hoef je alleen maar de low uit aan te sluiten.

Op die manier kan je het filter afregelen.

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 16:33
door Paul
Alleen zijn de frequenties dan vrij onbruikbaar...

Vanaf 250hz kun je niet veel mee voor een subwoofer!

sub

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 16:44
door JeroenT83
Uhm dat is het dus de verkeerde, klote.

dan gaat deze weer de verkoop in.

Welke zou ik het beste kunnen aanschaffen voor het aansturen van de sub.

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 18:03
door Vuurkat
Je wilt een actief filter?

Wil je de fase in kunnen stellen, hoe steil moet ie filteren...

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 18:49
door markje
Ik zou eerst ff goed kijken. Monarch is van Monacor. Ik heb een Monacor (of gehad, weet ik eigenlijk niet meer zeker), maar ik kan binnenin jumpers verzetten waardoor het bereik aangepast wordt. Bovendien zit er een aparte sub uitgang op.

By the way: als je interesse hebt, pm even, dan zal ik kijken of ik hem nog heb, volgens mij wel. Het is wel allemaal XLR (mono), maar hij is nog geen 50 uur gebruikt.



Groeten Mark

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 21:15
door ray5150
Ik heb dat ding ook. alleen staat er dan Cutec op. Het ding zit vrij eenvoudig in elkaar. Aan de layout te zien vermoed ik dat hij op 6 dB/octaaf werkt. mischien is hij aan te passen zodat de de onderfrequentie lager word.

Afbeelding

Afbeelding

Alvast maar een foto van de achterkant, Die zal ook wel hetzelfde zijn.
Afbeelding

De 2 ingangen zijn volgens mij bedoelt om door te lussen.

Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaalt ? Als je hem weer kwijt wilt kunnen we mischien wel wat regelen.

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 22:54
door rho
Persoonlijk overweeg ik om een Reckhorn B1 aan te schaffen.

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 14:39
door markje
Dat hoef je voor het geld niet te laten, of zit er een addertje onder het gras? 60 euri is niet veel...

*overdenkt de mogelijkheden in combinatie met een UcD400 en zijn Peerless xxls12*

Groeten Mark

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 18:40
door rho
markje schreef:
Dat hoef je voor het geld niet te laten, of zit er een addertje onder het gras? 60 euri is niet veel...

*overdenkt de mogelijkheden in combinatie met een UcD400 en zijn Peerless xxls12*

Groeten Mark
't Is die in samenwerking met 2 mono's ofwel 2 plate-amps met ingebouwde crossover.

Geplaatst: zo 11 mei 2008, 20:53
door markje
Nou, ik zat meer te denken aan die Reckhorn als linelevel filter/eq (weliswaar mono) en daarachter een UcD400 als eindtrap. Eventueel op een dikke plaat alu gemonteerd om het toch als plate amp te kunnen gebruiken.


Groeten Mark

Geplaatst: zo 11 mei 2008, 22:15
door Paul
Volgens mij is de slechts €30,- kostende F1 ook al voldoende voor de topicstarter, helemaal een koopje dus :D