iets nieuws bouwen voor max 800 euro ( speakers )

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mimic82

iets nieuws bouwen voor max 800 euro ( speakers )

Bericht door mimic82 »

Dames en heren,

met een leuke financieele meevaller in het vooruitzicht is mijn zoektocht naar nieuwe luidsprekers/ units begonnen. Het budget is maximaal 800 euro ( per paar ), als ik wat moois vind voor minder is een nieuwe cd speler nummer 2 op mijn verlanglijstje.

Ik ben verre van expert op het gebied van zelfbouw, mijn ervaringen met mijn eerste speakertjes waren geweldig, maar... ingewikkeld. Met mijn nieuwe speakers wil ik wat meer zekerheid en dus het liefst een bestaand ontwerp nabouwen zodat ik afmetingen/ poortafstemmignen en filter al op papier heb. Mocht iemand een al gebouwde prachtspeaker willen verkopen.... let me know!

Momenteel luister in voornamelijk PinkFloyd, Deep Purple, JJ cale, Ozark henry, Jeff buckley en sinds kort soms Tool e.d. Dit word allemaal ten oren gebracht op mijn eerste zelfbouwluidsprekers ( midlaag= vocal, hoog=dynaudio d28af ), aan gesloten op een Mitshubitsi DA-A10DC eindversterker, de bron is een Marantz cd57 MkII.

Ik hoop een stuk netter laag te krijgen en meer " live" gevoel. Gezien de beperkte ruimte wil ik geen gigantische laagmonsters, eerder knappe slanke zuiltjes! En ach, als ze toch groot zijn maar geweldig klinken..... tja.... dan moet er maar wat geschoven worden in huis.

Welk ontwerp zouden jullie binnen dit budget aanraden. Ik zoek wel een ontwerp waarvan de drivers redelijk goed te krijgen zjin. Aan de hand van bepaalde typenummers van bv een geweldige tweeter heb ik nog neit zo heel veel, ik hoop dat jullie er dan en beetje text/ uitleg of linkjes bij willen plaatsen.

Ik ben benieuwd!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Seas classic van forummember Rho nabouwen........

Heeft ze onlangs helaas voor je verkocht, maar je kunt ze natuurlijk altijd zelf nabouwen!

Wowly
riktw

Bericht door riktw »

visaton maakt luidspreker units maar verkoopt ook kits, hier zit alles in behalve het hout en er zit een goede handleiding in.
http://www.visaton.com/en/bauvorschlaege/index.html
enig nadeel is dat er bij de engelse geen prijs bij zit maar alleen bij de duitse site.
deze dus:
http://www.visaton.com/de/bauvorschlaege/index.html
onder de 800 euro heb je bijvoorbeeld iets als dit:
http://www.visaton.com/de/bauvorschlaeg ... index.html
kost 630 per paar excl verzenden en hout.
ik vind ze er persoonlijk erg mooi uit zien maar ik heb geen idee hoe ze klinken.
mimic82

Bericht door mimic82 »

Ze mogen er best wat uitdagender uitzien als de seas, maar nou ook weer niet zoals de Visatons :)

Het zegt natuurlijk niets over het geluid, maar toch.Ik ga me eens even inlezen. Zijn de vistons sets ook daadwerkelijk " muziekaal " ? ( de metaal uitziende conussen schikken mij een beetje af.

Qua uiterlijke formgeving, dit vind ik mooi.
Bijlagen
mini-reference.jpg
mini-reference.jpg (5.15 KiB) 1754 keer bekeken
markje

Bericht door markje »

riktw schreef:
ik vind ze er persoonlijk erg mooi uit zien maar ik heb geen idee hoe ze klinken.
Ik gebruik ze als surround. Ze klinken naar mijn idee goed. Vergis je alleen niet in de prijs: het speakerpakket is 485 euro, maar daar komen nog 2 kegelsets bij van ongeveer 70 euro per set (dus 140 euro) en het hout is zelf niet te zagen. Dat komt zo ontzettend nauwkeurig dat je niet om een cnc frees heenkunt. Dus als je gaat voor de Fontana's; zoek eerst uit wat je het gaat kosten, want xx euro voor de speakers en [natte vingermodus] 150 euro hout en afwerking [/natte vingermodus] zou tegen kunnen vallen.

Groeten Mark
sietse

Bericht door sietse »

Mocht iemand een al gebouwde prachtspeaker willen verkopen.... let me know!
Je hebt een pb.
MechanicalAnimal

Bericht door MechanicalAnimal »

Heej Mimic,

ben je al een keer wezen luisteren bij bijvoorbeeld Speakerland en/of Speaker&Co?

lekker met een bakkie leut en je eigen meegebrachte ceedee's rustig eens luisteren naar wat speakers in jouw budgetklasse.

Die zijn er namelijk genoeg voor die 800 euro :mrgreen:

De Vifa Format doet het in mijn oren erg lekker als metalfreak zijnde :wink:
mischa72
Contacteer:

Re: iets nieuws bouwen voor max 800 euro ( speakers )

Bericht door mischa72 »

mimic82 schreef:
met een leuke financieele meevaller in het vooruitzicht
Hm, hier heeft iemand zijn belastingpapieren ingevuld :D :D

Sorry voor de Off-Topic :oops:

Mischa
mimic82

Bericht door mimic82 »

In laten vullen :) :)
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Geen interesse in mijn Dayton combinatie?
Zie: viewtopic.php?t=6207

Sorry voor de vervuiling :D

Groeten,
Mischa
mimic82

Bericht door mimic82 »

Geeft niet:) Nee sorry, ik wil toch echt wat groters :)
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

mimic82 schreef:
Geeft niet:) Nee sorry, ik wil toch echt wat groters :)
Kan hoor, gewoon een met zand gevulde voet eronder. :D :D Mochten ze niet verkocht worden, ga ik dat misschien zelf ook wel doen. Dat zou in elk geval de mogelijkheid geven om de kast wat slanker en ondieper te maken.

Succes met je zoektocht verder.

Wat een probleem heb jij trouwens! Ik heb moeten zoeken naar een set speakers die enigszins binnen budget zouden blijven, jij zoekt een set speakers die je budget zo goed mogelijk opvullen. :D :D :D

Werk je soms bij de Nederlandse regering? Die doen dat ook namelijk :D

Groeten,
Mischa
mimic82

Bericht door mimic82 »

Met " wat groters" bedoel ik niet zozeer de kast maar meer het geluid. Ik heb vandaag een paar " grotere " jongens beluisterd en dan vond ik erg leuk.

ik werk niet bij de regering, maar ben wel degelijk een nederlander :) Das ja ik wil zoveel mogelijk bang for the buck :) Dat mag toch wel he :P :P
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Uiteraard, ik ben zeer benieuwd waar je op gaat uitkomen. :?: :?: :?:
Plaats reactie