na al even op het HTforum in de zelfbouwsectie mijn topic gepost te hebben kwam ik ineens al surfend dit forum tegen
Hierbij mijn bouwverslag van een setje Karlson Resonators
Het begon allemaal met een maatje van mij met wie ik in een studentenflat heb gewoond. Op zijn kamer had hij 4 allemachtig grote, knalgeel gespoten, zelfbouwspeakers staan. Na een tijdje 2 geleend te mogen hebben van hem heb ik besloten ook zo'n set te willen bouwen.
De leverancier van de drivers is hifi-zaak Klaré in Hoorn (NoordHolland, http://www.klare.nl). Hier kocht ik de 2 Celestion drivers, 2 tweeters en een bijpassend scheidingsfilter. Over het filter kan ik helaas niets vertellen, ik weet bijvoorbeeld niet op welke freg. ze gecrossed zijn en welke componenten gebruikt zijn. Dit is mij iets te technisch. De plaatselijke zagerij leverde een voorgezaagd bouwpakket.
Hieronder stap voor stap pics van het bouwen van de kasten en de assemblage. Meeste pics zijn gescand want dit was voor mij het pre-digicam tijdperk
SneakPreview
De Celestion 12 inch Q12-1735-T4911
De kast naast mijn te vervangen Philips FBserie
Achterzijde schuin, hier kun je goed zien dat er om de +/- 5 cm een houtschroef zit (4.0x40), lekker stevig dus
Achterzijde, verder geen bracing in de kast, dit zou ik een volgend keer wel willen plaatsen.
Achterplaat geplaatst, proefopstelling en even draaien.....djiesus wat kan dat hard
"Gordijntjes" klaar en alles op zijn plekkie.
Hoe schroef ik een houten kast in elkaar? Gewoon, met heul veul schroeven en houtlijm!!!
owkeej, tot zover de blanke houten kasten
geen tijd gehad om aan de speakers te werken. Ze stonden lekker te draaien en van een ander kleurtje gaan ze heus
niet anders klinken
*wordt vervolgd*