Parameters Conrad plate amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Student

Parameters Conrad plate amp

Bericht door Student »

Hallo,

Na het nodige gelezen te hebben op dit forum en andere fora zit ik nog steeds met een vraag. Ik heb verschillende subwoofer modules bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de Conrad versterker hier een hele goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Alleen wil ik het ding graag in WinISD simuleren en ik kan geen uitsluitsel vinden over de bass boost ervan en het subsoon filter (als er dat opzit?). Verder heb ik ook begrepen dat de bass boost instelbaar is.

Na even zoeken ben ik erachter gekomen dat deze versterker ook door PartsExpress werd aangeboden? Daarin staat dat er standaard geen bas boost wordt toegepast, maar de ned versie heeft volgens mij een 6dB op 35 Hz met Q van 2 ?

Graag wil ik weten of ik met de volgende filters in WinISD het goede bereik:
- 2de orde highpass met een cutoff van 20 Hz
- Parametric EQ @ 35Hz Q=2 gain=6dB

Verder zou deze waarde door het vervangen van weerstanden aangepast kunnen worden, kan iemand mij daar meer over vertellen en over het subsoon filter?

Het zou mij erg vooruit helpen om een keuze te kunnen maken, sorry voor het langdradige verhaal :-)
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Je kan ook nog de Mivoc amps nemen, die zijn net zo duur (of iets goedkoper)

En werken vrij aardig :)
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Er zit idd een 6db bass-boost op op 35hz op deze plate amp. Deze kan je er uit solderen en een tijdje terug had ik het gevonden maar ik kan het nu ff niet meer vinden. Ff google. Er stond ook een tabbelletje op die site met hoe je verschillende bass boost op verschillende frequenties kunt krijgen.
ome subtilieco

Bericht door ome subtilieco »

kijk voor info ook eens in het Plate Amp ervaringen topic.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 1&start=25

Zie mijn laatste post in dit topic voor de boost info.
Student

Bericht door Student »

Bedankt voor de reacties,

@ b_force, wat ik van de mivoc sub amp heb gevonden hebben deze toch net wat minder power dan de conrad. Dat extra vermogen vind ik wel een pre.

Verder heb ik even het document doorgenomen, en het lijkt idd exact dezelfde module te zijn die parts express. Heeft iemand al ervaringen met het veranderen van de bass boost bij een dergelijke unit, is dit goed te doen?? Ben zelf opzich geen kluns in die dingen, maar een net gekochte versterker onklaar maken is niet mijn opzet :D

Verder wil ik het ding gaan gebruiken om een Peerless xxls 12 (8ohms) aan te sturen in een gesloten behuizing, heeft iemand hier misschien ervaring mee? (genoeg vermogen, etc etc) In de simulaties in winISD krijg ik met een Q van 1.3 en een bassboost van 3 dB op 28 Hz in een 140 Liter behuizing krijg ik een mooi resultaat naar wat ik kan inschatten. Echter zou ik het fijn vinden om misschien wat input te krijgen van iemand die een dergelijk setup al in de praktijk gemaakt heeft. Praktijk en theorie willen nogal eens wat schelen :o
Bijlagen
peerless.JPG
Jasper

Bericht door Jasper »

Is die S/N ratio van 77dB niet wat aan de lage kant? Bij de meeste plate-amps gaat dit toch wel richting 95dB-100dB.
Verder had conrad ook een tijdje een 500W voor 200 euro in het assortiment, die waarschijnlijk door Thomessen zou zijn ontworpen. Helaas kan ik die niet meer vinden, want deze zag er erg aantrekkelijk uit.
Student

Bericht door Student »

dit S/R ratio is idd niet geweldig, maar wat ik dan weer raar vind is dat in het pdf datablad van het produkt staat S/N ratio 95 dB. Op de site staat idd 77 dB, maar wat nu correct is, ik weet het niet... Conrad mailen heeft ook weinig zin, want reactie die je krijgt is dat ze het niet weten..., alle informatie die ze hebben staat op de site van ze.

Vooral hierom heb ik ook dit topic geopend, ik vind dat er nogal wat onduidelijkheid is, maar aan de andere kant is het een erg aantrekkelijke prijs.

Verder heb ik idd een tijd terug ook die 500 w module zien staan op de conrad site en wilde ik die ook gaan bestellen, maar die was ineens verdwenen van de site zoals je al aangaf :?
Plaats reactie