Pagina 1 van 1

Fountek ribbon

Geplaatst: zo 02 mar 2008, 22:18
door Edo
En nog een keer Fountek.
Er is een nieuwe tweeter uit van Fountek en ben eens aan het spitten hoe of wat.
Het is de NeoCD1.0M

Afbeelding

Nu ben ik op zoek naar de afmetingen van dat ding. Op de site van Fountek staat wel de PDF....alleen als tekeningen de NeoCD3.0...en die is niet rechthoekig... :)

Iemand? (ik kon het niet zo vinden via google etc etc)

Geplaatst: zo 02 mar 2008, 23:24
door Fokko
Misschien BMM Electronics eens een mailtje sturen ? Ik weet dat zij Fountek in hun assortiment hebben.

Zijn mooie units voor het geld. Persoonlijk vind ik de Fountek Neo 3.5H ook een erg interessante unit.

Geplaatst: zo 02 mar 2008, 23:25
door Edo
Heb ik gesproken...wist het ook nog niet. (alleen de PDF op de site had hij als info).
En de drivers zijn nog niet binnen bij hem, anders hadden we het kunnen nameten... :(

Geplaatst: ma 03 mar 2008, 1:06
door Roland
Hoi,

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Had me ook al een slag in de rondte gegoogled naar de afmetingen van deze kleine ribbon.

Groet Roland

Geplaatst: do 06 mar 2008, 17:32
door Martijn v
Mijn gok is dat de tekening wel van de NeoCD1.0M is maar dan met een ronde frontplate.
Als dit klopt dan zou de vierkante frontplate c.a. 70 bij 70mm zijn.

Geplaatst: do 06 mar 2008, 17:35
door b_force
Anders simpel ideetje.

fountek al gemailt ??

Geplaatst: vr 07 mar 2008, 0:15
door Edo
b_force schreef:
Anders simpel ideetje.

fountek al gemailt ??

Jazeker, paar weken geleden al. Echer nog geen reply op gehad, vandaar de vraag hier.

Geplaatst: di 08 apr 2008, 21:26
door Edo
Nog geen reply op de mail....maar wel binnen... :)

Geplaatst: di 08 apr 2008, 21:59
door Wowly
hahaha, en wat zijn de maten. En gooi je hem dan meteen in de verkoop 8-[

Geplaatst: di 08 apr 2008, 23:22
door Edo
Gaat morgen wel even meten, maar nee...ze gaan zeker in gebruik genomen worden....maar da's voor later. Eerst nog een ander ding afmaken.

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 23:07
door Edo
Oké....de maten:

86x70x70mm (HxBxD)
Frontplaat is 4mm dik.

Magneet (etc) is 67x55mm (HxB)

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 23:13
door Yewst
Je hebt in ieder geval wel vertrouwen in de magnetische afscherming, zo op je laptop ;)

Geplaatst: do 10 apr 2008, 11:15
door b_force
Yewst schreef:
Je hebt in ieder geval wel vertrouwen in de magnetische afscherming, zo op je laptop ;)
Hoezo ?
Laptop heeft daar geen last van hoor.

Hardeschijven zijn zelf goed afgeschermd en sterker nog, ze zijn ook zelf zwaar magnetisch. (zit een leeskop in die werkt op inductie/magnetisme)

Geplaatst: do 10 apr 2008, 16:05
door Vuurkat
b_force schreef:
....
Hardeschijven .... en sterker nog, ze zijn ook zelf zwaar magnetisch. (zit een leeskop in die werkt op inductie/magnetisme)
:lol:
zeker weten?

Geplaatst: do 10 apr 2008, 18:12
door Yannick
Jeps, zeker weten!

Als je een keer een oude hardeschijf weg wilt gooien moet je er voor de grap eens een schroevendraaier in zetten.. Zitten 2 van de sterkste magneten die je ooit gezien hebt in! ;)

(Volgens mij zelfs neo-magneten)

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 14:48
door Barry
Hoi Edo,

Heb je al enige indrukken van de Fountek?

Qua uiterlijk een van de mooiste ribbons die ik ken voor dat geld! De NEO3 is vele malen minder afgewerkt.

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 15:08
door WMC
Barry schreef:
Hoi Edo,

Heb je al enige indrukken van de Fountek?

Qua uiterlijk een van de mooiste ribbons die ik ken voor dat geld! De NEO3 is vele malen minder afgewerkt.
Wat is er dan naar jou idee zo slecht afgewerkt aan de Neo 3, ik hoor er wel meer over klagen, maar vind er zelf niks mis mee.

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 15:21
door Barry
Hoi WMC,

Slecht afgewerkt vind ik 'm niet, maar de Fountek vind ik gewoon veel mooier :D

Zie hier wat mij een beetje tegenvalt aan de NEO3:
Afbeelding
De plooitjes die uit het rooster komen, je plukt ze er bij wijze van zo uit.

De frontplaat is mij wat te groot en ik ben niet zo'n liefhebber van plastic.

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 16:28
door Edo
Helaas nog niet mee kunnen testen. Er moest eerst 1 en ander af, maar het volgende project wordt een kleine monitor met deze tweeter erin.Alle projecten zijn klaar (dit weekend afleveren) en dan ga ik eens beginnen met dit leuke dingetje....wordt vervolgt.