Effe war opklaaren
De reset dient idd grotendeels voor de remote funktie, maar ook om bij het inpluggen van de netstekker er voor te zorgen dat de schakeling niet direkt aanschakeld, daar je voor je button een RC keten gebruikt als antidenter en delay funkties, dus als rc keten wegvalt bij die reset dan is je onstart status behoorlijk onbetrouwbaar, nou is dit enkel bij het opkomen van de netspanning, maar wat we niet willen is dat het toestel na een stroomonderbreking effe zichzelf opzet en begint te spelen ( lastig als je in gent woont, voor de niet belgen, 5 stroompannes op 1 dag

)
Ik weet niet dat je met 2 gewone FF dit allemaal kunt nabouwen, maar uiteindelijk gebruik je maar zoiezo 1ic'tje, welk je ook maar gebruikt.
Het gebruik van een relais aan de uitgang om deze kort te sluiten voor een tijdje, is op zich geen probleem, omdat ( zoals je rod zen site ziet ) er zoiezo weerstand in serie stat tussen uitgang amp en uitgang toestel, dus een regelrechte kortsluiting heeft ie nooit, ik zou hier gewoon voor gaan en een delay proberen te krijgen van ongeveer 2sec, meer heeft de schakeling niet nodig. Denderen doet die relais niet omdat dat dankzij die smith triggers nandpoorten word tegengewerkt.
De uitschakelplop word idd perfekt onderdrukt omdat bij normale situaties, in een ofstand is CTRL hoog, in aan stand is is CTRL laag, dwz dat bij het aangaan R15/C16 de "delay" veroorzaakt, bij het hoog gaan van CTRL word de timing imdenatie D17 / C16 , deze zorgt voor het afschakelen en is enorm snel.
Wat ik deboelde met het uitschakelen en die bufferelco's is alsvolgt, stel je voor dat het toestel aan staat, en je netspanning valt wel ( gent ? ) dan vallen de relais pas af wanneer de bufferelco's van deze schakeling leeg zijn ( naja, leeg ) , dit is normaal gezien heboorlijk sneller dan je preamp omdat dit ding bij on status die 2 relais moet voeden wat al snel een 100mA is. Dus het ding valt dan wel af maar is niet met de "perfekte" timing, maar in normaal gebruik komt dit dus niet voor omdat je meestal werkt met netspanning, ofniet
Concreet zou ik zeggen, gebruik gewoon IC3a, laat die R7,D15,D14 weg en gebruik uitgang pin2 ipv pin1 ( word je CTRL ), IC4A valt dan weg, neem rel1 om je netspanning op te zetten van je preamp, K7 voor je led van je button, alles rond IC4D mag wegvallen, en rel2 voor je preamp zen uitgang kort te sluiten, die in ofstatus kort ligd, voor R15 moet je een beetje een waarde kiezen, zoals ie nu is is ie 1sec ( ongeveer, schiet me niet dood ) verdubbeling van de weerstand brengt een verdubbeling van de tijd met zich mee. ( C16 best niet verhogen, want die 4.7 en 10u zijn al behoorlijk hoge waardes )
Uiteindelijk word het schema behoorlijk kleiner, maar het aantal ic's zal je nooit kunnen reduceren tot 2 vrees ik.
Groetjes
Rudy