Hawaphon

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Roland
Contacteer:

Hawaphon

Bericht door Roland »

Hoi,

Over twee weken komen de Hawaphon dempings matten in mijn assortiment. Dit bijzonder effectieve dempings materiaal bestaat uit metalen kogeltjes in kleine kussentjes verpakt. Perfect om een kastwand echt volledig stil te krijgen.

Afbeelding

Een mat Hawaphon gaat 59.50 kosten. Ze wegen 9.2 kg per stuk bij afmetingen van 730 x 570 x 5 mm.
http://www.korff.ch/DE/hawaphon.htm

In een vergelijkend onderzoek in de Hobby HiFi van 2/2002, kwam Hawaphon als een van de beste materialen uit de bus. Gecombineerd met vilt zelfs als het beste materiaal.

Vooral voor mini monitor speakers is de geringe dikte bij een hoog gewicht erg bruikbaar.

Groet Roland
Porcino

Bericht door Porcino »

Inderdaad is dat super spul. In ieder geval veel sierlijker dan 4 lagen MDF/Lood/spaanplaat. Het verwerkt makkelijk en is onder andere door Audiodata in combinatie met needlefelt gebruikt.
De Timmerman

Bericht door De Timmerman »

Hoe moet ik dat zien "in combinatie met vilt". Je moet het er toch niet opplakken?

Marc
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ja toch wel, het vilt direct op de hawaphon plakken. Met contact lijm lijkt me. (twee helften insmeren 5 minuten wachten en plakken type lijm). De combinatie werkt zo goed omdat je zeer diverse "trillingsvoortplantsnelheiden" in mdf, hawaphon en vilt hebt. De golven kunnen dus niet overpakken van het een op het andere materiaal.

Ik zal eens kijken welke lijm goed pakt zodra de Hawa in huis is. Ik wil het zelf gebruiken in een minimonitor.

Groet Roland

*extra woordwaarde.
dre

Bericht door dre »

bij de firma vilta zijn prachtige lappen vilt met plakkende zijde te krijgen :wink:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

goeie actie van Roland! ook mooi om planken van een meubel mee te verzwaren...
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

En hawaphon is ook al weer uit het assortiment. Als je er naar kijkt rollen de balletjes al uit de compartimenten...

Groet Roland
De Timmerman

Bericht door De Timmerman »

Roland schreef:
Hoi,

En hawaphon is ook al weer uit het assortiment. Als je er naar kijkt rollen de balletjes al uit de compartimenten...

Groet Roland
Typisch, ik heb 3 platen gebruikt, maar geen last gehad van dit fenomeen....
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Alle platen die ik had zijn er zeer gevoelig voor. Mischien hebben die Zwitsers me net een verkeerde partij gestuurd.

Komt nog bij dat ik een webshop heb. Ik stuur alles op per post. En dat is bijna niet te doen met deze platen. Er zijn gelukkig nog andere adressen in Nl waar je deze platen kunt kopen. Mavotrans bijvoorbeeld.

Groet Roland
Gesloten