Motivatie:
Een paar mooie luidsprekers die het vooral mooi doen onder het genot van een kopje cappuccino terwijl er naar rustige muziek geluisterd wordt, maar absoluut niet slecht zullen presteren bij een film.
Bij dit projectje staat van de voren vast welke vorm de kast moet zijn door de locatie waar deze terecht komt. Hierbij is er natuurlijk nog genoeg te kiezen (drivers, filters, tuningsfrequentie, enz.)
Buitendimensies van de kast: 22 cm breed, 46 cm diep, 78 cm hoog (pootjes niet meegerekend).
Gelieve eerst het attachment te bekijken en vervolgens verder te lezen.
Klaar? mooi
Belangrijkste taak nu is het kiezen van 3 (of 4) mooie drivers per speaker.
In ieder geval een mooie tweeter en middentoner die bij elkaar passen. Daar verder dan nog één 8" woofer of twee iets kleinere (bijvoorbeeld 6.5") woofers die goed genoeg presteren om -3dB ongeveer tussen 30 en 35 hz te krijgen mét tuning in een gedeelte van 43,9 liter.
Dus bij deze de config gelden de volgende voorwaarden:
- 1 De totaalprijs van de drivers voor beide luidsprekers mag in totaal niet boven de 300 euro uitkomen.
2 Één of twee woofers die in een ruimte van 43,9 liter het -3dB punt tussen de 30 en 35 hz hebben zitten.
3 De woofer(s) mogen inclusief omranding niet groter zijn dan 22 cm.
4 De middentoner en tweeter moeten zowel onder een grote als kleine hoek t.o.v. de luisterpositie goed kunnen presteren.
Zelf zat ik aan de volgende config te denken:
2x Peerless SLS-213 (2x 56.28 euro)
2x Peerless M10MD-39/08 (2x 45.51 euro)
2x Peerless DT-105H (2x 27.04 euro) of 2x Peerless D27TG-05/06 (2x 28.58 euro)
Er zal waarschijnlijk een heel wat betere config zijn, dus bij deze vroeg ik mij dus af: Welke config raden jullie mij aan gezien de bovenstaande voorwaarden?