Hallo,
Wie heeft beide pakketten gebruikt en voor-nadelen van het ene ten opzichte van het andere pakket aangeven? Beide pakketten zijn volgens mij freeware (behalve Arta Pro), dus zeer aantrekkelijk.
Als ik mij niet vergis gebruikt Arta een andere meetbox dan Speakerworkshop of vergis ik me wel?
Groeten,
Mischa
Arta of Speakerworkshop
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Beetje typische vraag, want met speakerwrkshop kan je ook filters simuleren, dat kan ARTA helemaal niet.
Hangt dus er vanaf wat je er mee wilt doen.
Gaat het enkel PUUR om meten, zeker weten ARTA, daar kun je veel en veel meer mee.
Freeware kan je ook prima opslaan. Punt is dat je wel de fase aanmoeten zetten en dan moet exporteren. Dan vraag het programma of je in .frd wilt opslaan.
Hangt dus er vanaf wat je er mee wilt doen.
Gaat het enkel PUUR om meten, zeker weten ARTA, daar kun je veel en veel meer mee.
Freeware kan je ook prima opslaan. Punt is dat je wel de fase aanmoeten zetten en dan moet exporteren. Dan vraag het programma of je in .frd wilt opslaan.
Idd Speakerworkshop is een totaalpakket. Oorspronkelijk opgezet om te simuleren. Later is daar de meetfunctionaliteit bij gekomen. Het kost ook nogal de nodige tijd en moeite om het te kunnen hanteren.
Arta is alleen bedoeld om te meten en juist daar erg goed in. Alle functionaliteit is daar op gericht.
Arta is alleen bedoeld om te meten en juist daar erg goed in. Alle functionaliteit is daar op gericht.
Speakerworkshop kun je gewoon met de frd en zma files laden. TS van de units toevoegen en simuleren maar.
Dat werkt prima, gratis en snel. Kun je dus gewoon naast Arta gebruiken lijkt mij.
NB ik betrek mijn frd & zma files nog steeds van een aardige collega met clio setje. Dus over verschil in functionaliteit van die 2 kan ik geen uitspraak doen.
Dat werkt prima, gratis en snel. Kun je dus gewoon naast Arta gebruiken lijkt mij.
NB ik betrek mijn frd & zma files nog steeds van een aardige collega met clio setje. Dus over verschil in functionaliteit van die 2 kan ik geen uitspraak doen.