Eerst wil ik graag iedereen alvast bedanken voor de voorafgaande reacties.
Ik heb gisteren de speaker weer aangesloten op een versterker en nog eens geluisterd met iemand anders erbij.
Het is zo dat de kast dichter gemaakt moet worden, want was zichtbaar wel dicht maar er kwam iets lucht langs de kiertjes.
Verder hebben die persoon en ik inderdaad het volgende geconcludeerd:
De W170S speakers vibreren een hoop en kunnen veel hebben, alleen hadden wij 2en het gevoel dat er met losse flodders geschoten werd want er zat praktisch geen klank in. De midden en de hoge tonen gaven meer geluid dan de woofers. Er kwam verder zeker geen strakke bas uit de woofers. Het leek wel of er GEEN geluid in de klankkast werd gestraald evenals naar buiten. Het klonk erg schel zeg maar.
Helaas heb de ik oude woofers niet meer en daar baal ik idd wel van. Iemand anders had destijds de speakers opgeblazen toen ik even weg was maar op zulke momenten zegt niemand wie het heeft gedaan. EN ja ik was erg blij met deze speakers, want er kwam zeer mooi geluid uit en ik ben geen rijk persoon (qua geld dan)
Niemand weet nl. te zeggen wat de specs zijn. Internet heeft relatief weinig info over deze speakers. Eigenlijk alleen maar de handleiding is te vinden.
Bij visaton is er nog wel een andere vergelijkbare speaker nl.:
WS 17 E (ik weet niet de prijs van deze speaker)
AL 170 A (die begint vrij prijzig te worden EUR 95,-/stuk)
Als er duurdere woofers in moeten voor goed geluid dan vraag ik me af of ik niet beter nieuwere kan kopen met vergelijkbaar geluid en dan nog goedkoper uit zijn dan met vervangen van de woofers.
Over het veranderen van weerstandjes, tja dat wordt voor mij moeilijk omdat in de speakers een grote volgepropte printplaat zit en ik helaas geen technicus ben.
Gegroet,
Roel
Philips FB850 Speakers HELP follow up
Moderator: Beheerdersteam
de W17 zou ik laten voor wat ie is.
De AL170 is een erg strakke woofer, maar dan zit je met de centjes idd.
Wat je nog zou kunnen proberen is de woofers in serie aan te sluiten en dan kijken of het beter klinkt.
laatste optie:
http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/clas ... 665d3d20bd
t,
De AL170 is een erg strakke woofer, maar dan zit je met de centjes idd.
Wat je nog zou kunnen proberen is de woofers in serie aan te sluiten en dan kijken of het beter klinkt.
laatste optie:
http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/clas ... 665d3d20bd
t,
Ik denk dat teacher hier een goed punt heeft, je schrijft namelijk:teacher schreef:
De W170S speakers vibreren een hoop en kunnen veel hebben, alleen hadden wij 2en het gevoel dat er met losse flodders geschoten werd want er zat praktisch geen klank in. De midden en de hoge tonen gaven meer geluid dan de woofers. Er kwam verder zeker geen strakke bas uit de woofers. Het leek wel of er GEEN geluid in de klankkast werd gestraald evenals naar buiten.
Ik vraag mij af of de woofers wel goed zijn aangesloten, kun je de woofers er niet eens uitschroeven en een foto van de bedrading posten