Koper, zilver en goud draad

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Smowey
Contacteer:

Koper, zilver en goud draad

Bericht door Smowey »

Iemand enig idee of het materiaal waar onderstaande link naar verwijst
geschikt is voor een DIY interlink???

Ben namelijk aan het speuren naar hoogwaardig Zilver, Goud en/of Koperdraad (+/- 0,8mm).

Tijdens deze zoektocht stuitte ik dus op deze site.

Ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn en mij eventueel aan mogelijke adressen kunnen helpen waar ik ook nog even een kijkje kan nemen.
(met AE-Europe reeds bekend)

Alvast bedankt voor welk advies dan ook :wink:

http://www.naturaljewels.nl/webshoponde ... ldraad.htm
dre

Bericht door dre »

de audiofabriek leverd al deze spullen ook.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Hoi,
Gebruik geen sterling-zilver.. dat klinkt beroerder dan koper.
Voor zilver: zoek minimaal 99,99% (4N) zilverdraad of, nog beter, 99,999% (5N) zilver. Op eBay kom je dergelijke partijen wel tegen. Onder de term Colloidal (verzilveren) kom je ook mooi puur zilverdraad tegen met een heel hoog gehalte (ook 5N zilver!) dit is echter goedkoper door het ontbreken van de audiofiele toeslag (als dat zo heet)
Voor goud draad (18 karaat minimaal) kun je het beste wat edelsmede afbellen want de prijs onderling scheelt enorm.. Vraag ook naar de legering. Ik heb eens een partij 18 karaat gouddraad laten trekken met de legering van koper en zilver (75% goud, 15% zilver en 10%koper) voor net 20 euro per gram..
Een ander mooi goedje om kabels mee te maken is koolstofvezel.. Dit is voor een prikkie te verkrijgen bij, onder andere, Polyservice.
Bundeltje in een gouden busje persen, krimpen en solderen maar..
Isoleren doe je bij voorkeur met katoen en of zijde maar teflon is makkelijker...
Ergens op het forum staat wel een link naar een van mijn lederen kabels..

Kees
Smowey
Contacteer:

Bericht door Smowey »

Kijk, dat zijn berichten waar ik zeker wat aan heb.
Voor het gemak maar eens bij de Audiofabriek gekeken en daar inderdaad wel gevonden wat ik zocht.

De prijzen zijn misschien niet uitermate goedkoop maar duur kan ik het ook niet noemen.

Bestaat er misschien een mogelijkheid (mits er meer gegadigden zijn) dat iemand eens een Powerbuy organiseerd (voor bv. zilverdraad (4N)) tegen de meest gunstige prijs???

Ik ben absoluut niet thuis in de prijzen van het zilverdraad en goud/zilver (deze laatste erg prijzig als ik naar de Audiofabriek kijk) en relateer eigenlijk aan AE prijzen. Bij AE staat echter geen zilvergraad vermeld...correct me if i'm wrong :wink:

Wederom alvast bedankt voor eenieders advies/mening.
audiomanics
Contacteer:

hoezo powerbuy??
ebay item 230216322596 (5N)
ebay item 230216074962 (4N)
etc. etc.

Kees
Smowey
Contacteer:

Bericht door Smowey »

Ja, das inderdaad best goedkoop. Nog enige ervaring met deze aanbieder(s) toevallig??? In ieder geval bedankt voor de tips.
walstroom

Re: Koper, zilver en goud draad

Bericht door walstroom »

Als jullie in het groot gaan inkopen wil ik wel meedoen...Bij de NASA gebruiken ze titanium kabels voor de communicatie van en naar de Space Shuttle. Geeft een duidelijk beter verstaanbaar geluid. Ik ken toevallig de inkoper van de NASA en die heeft het in gebruik op z'n NAD voorversterker als netsnoer. Ik heb het gehoord: in 1 woord te gek ! Prachtig, ik was diep ontroerd...je kon werkelijk alles horen. Prachtig podium, lucht om de instrumenten heen was zelfs hoorbaar. Alleen was de prijs er wel naar, Steve zei dat het ongeveer 34.000 dollar had gekost. Maar wat een geluid !
ray5150

Bericht door ray5150 »

Is het niet een beetje raar om 34.000 dollar in een voorversterker van nog geen 250 dollar te pompen?
Dan zou ik dat toch eerder met een Burmester of zo doen....
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Ik denk dat dit sarcastisch is. Nasa gebruikt geen bekabeling van 34.000 dollar omdat het beter verstaanbaar is. Hooguit omdat het heel sterk en licht is ofzo. Maar dan nog is het geen kabel van 34.000 euro. Dat gebeurt alleen als je er een audiofiel label op plakt.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Communicatie met de Space Shuttle, tsja, als dat ding een paar honderd kilometer boven de aarde zweeft heb je natuurlijk wel een flink end kabel nodig, ik snap wel dat dat dan $34.000 kost (ik ken namelijk ook een hoop astronauten :mrgreen: )
squall

Bericht door squall »

tjsa tegenwoordig is 80 km koperkabel ook niet gratis ;).
audiomanics
Contacteer:

ray5150 schreef:
Dan zou ik dat toch eerder met een Burmester of zo doen....
D'r zitten niet zoveel draadjes in deze hoor... (bij de mijne niet tenminste..)
808.jpg
Kees
Plaats reactie