Thorens TD166

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Thorens TD166

Bericht door Martijn M »

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... td166.html


Ik heb totaal geen kaas gegeten van platenspelers. Is dit wat? Is op laten sturen verstandig met spelers?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hoi Martijn,

De TD166 is een goedkopere/lichtere uitvoering van de TD 160 maar niettemin een fraai klinkende speler. Mits goed afgesteld en met een passend element er in.

Op laten sturen is tricky. Dat kan alleen als ie zorgvuldig goed verpakt is, liefst in de orginele verpakking en de beweegbare zrare delen goed gescheiden apart verpakt zijn en de lichtere delen (de arm) goed zorgvuldig vastgezet.

Via marktplaats zou ik zelf zoiets nooit ongezien op laten sturen.

;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Volgens mij is het een TD160.
En verzenden, tja, als je weet hoe, zal het wel gaan. Als je nl het plateau er af haald, kun je met, ik meen drie schroefjes, het binnenwerk tegen de bovenkant vast zetten. Zo is de mijne destijds aangeleverd. Het plateau moet er dan los bij verpakt worden en de arm vast aan z'n steun.
Ophalen lijkt me echter veiliger.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Volgens mij is het een TD160.
En verzenden, tja, als je weet hoe, zal het wel gaan. Als je nl het plateau er af haald, kun je met, ik meen drie schroefjes, het binnenwerk tegen de bovenkant vast zetten. Zo is de mijne destijds aangeleverd. Het plateau moet er dan los bij verpakt worden en de arm vast aan z'n steun.
Ophalen lijkt me echter veiliger.
nob.. is een TD 166 :)

is een lichtere uitvoering van de TD 160..
meer kunststof onderdelen ..

hier wat info
http://www.thorens-info.de/html/thorens ... _-_14.html

zou em gewoon eerst goed bekijken.... en
dan beslissen tot kopen...
en ophalen is het beste dus... :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Belangrijk is dat het plateau mooi zuiver loopt zonder slingering en dat het gewichtje van de dwarsdrukcompensatie er ook bij zit. Anders niet doen.

Moet sowieso een nieuwe snaar snaar in en het genoemde Ortofon element vervangen door bv. een nette Denon DL103 of DL 160.

Maar eerlijk gezegd zou ik omzien naar een TD160 met magnetische dwarsdrukcompensatie. Daar valt meer eer aan te behalen. De stofkap is op zich net zo belangrijk voor het functioneren maar is wel erg handig om stof van het mechaniek weg te houden.
Plaats reactie