Pagina 1 van 2
Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 20:11
door Roland
Hoi,
Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.
Groet Roland
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 20:19
door KT88
Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 20:25
door Martijn H
KT88 schreef:Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
grappig, die tip kreeg ik ook eens van iemand. Hij heeft wel het loopwerk van een dvd speler en laadt daarom wat langer, maar voor 300 euro niet te verslaan denk ik.
Onkyo dvd spelers vind ik ook erg neutraal klinken..
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 20:59
door anonamemouse
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 21:16
door Soundexcel
Maranz SA7001.
Blijf het een zeer goede speler vinden.
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 21:17
door Roland
Haha,
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic. Maar als het moet: ja ik meen een duidelijk verschil te kunnen horen tussen de Chinees en de AT3000.
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 21:18
door anonamemouse
Soundexcel schreef:Maranz SA7001.
Blijf het een zeer goede speler vinden.

uhm... yeah... die dus...
Roland schreef:Haha,
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic.
ik gebruik mijn sa7001 (ki) eigenlijk nooit als sacd slikker, gewoon omdat er in het muziekgenre dat ik interessant vind er eigenlijk nauwelijks iets uitkomt op sacd.
ik heb deze suggestie puur gedaan omdat ik het een hele goede cd speler vind.
er zijn inmiddels diverse tests gehouden die eigenlijk allemaal uitwezen dat het hoorbare verschil tussen redbook cd en sacd eigenlijk helemaal niet bestaat... het is meetbaar, maar meer ook niet.
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 21:19
door jeroen_d
Roland schreef:Haha,
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic.
Daarom heb ik op mijn tong gebeten en mijn reactie al weer weggehaald. Ik heb het alleen helemaal gehad met dat audiofiele gedoe over spelers die gewoon beter zijn dan wat ons gehoor kan onderscheiden. Laat verder maar, is mijn probleem.
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 21:25
door Roland
Hoi Jeroen,
Geen probleem hoor. Ik vat het niet verkeerd op. Ik ken de discussies. Beiden zijn tube cd spelers. Dus ik ben al erg ver van het rechte pad der waarheidsweergave afgeweken.
Als mensen op een wetenschappelijk manier hun set samen willen stellen, vindt ik dat prima.
Groet Roland
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 21:59
door Maurice01
Roland schreef:
Als mensen op een wetenschappelijk manier hun set samen willen stellen, vindt ik dat prima.
Als of onze oren ( en wat er allemaal bij hoort ) ook wetenschappelijk zijn gemaakt..........
Ik hou het nog steeds op gevoel en luister plezier.
Je mag hem probleem loos vergelijken met mijn Marantz cd speler cd63MKII KI.
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 22:08
door ovni
Hier draait ook een sa7001. (standaard versie)
Opvallend was dat zowel Sietse, Weidok als ondergetekende het sacd minder vonden als de cd laag op een hybride schijfje. Ik vermoed dat de omzetting naar 2.0 bij sacd roet in het eten gooit.
Weidok voorspelde reeds dat de draaitafel met buizen pré-pré wel eens meer 'muziek kon maken' .... hij heeft gelijk gehad. Dat is dus wat Roland hierboven bedoeld en KT88 als "myfi"omschrijft. Het is voor mij nu ook het uitgangspunt.
Verder prima ding die Marantz, voor dat geld stel je niet een draaitafel, element en losse phonotrap samen. Dus echt eerlijk is het vergelijk ook niet.
Ben dus nogal benieuwd naar Rolands cd-speler. Een andere dac met buisjes aan het eind voor de sa7001 wil ik ook wel eens proberen.
Geplaatst: wo 23 jan 2008, 22:11
door Soundexcel
Dat plan heb ik ook al een tijdje lopen.
Het aanbod in DIY dac's is echter zeer groot. Wat hiervan de beste is is moeilijk te zien.
Geplaatst: do 24 jan 2008, 13:41
door KT88
Roland schreef:
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic. Maar als het moet: ja ik meen een duidelijk verschil te kunnen horen tussen de Chinees en de AT3000.
En dat terwijl de AT3000 meer dan het dubbele kost van jouw Chinees.......

Geplaatst: do 24 jan 2008, 17:31
door Roland
Hoi,
Ten nadele van de Chinees....
Groet Roland
Geplaatst: do 24 jan 2008, 17:40
door KT88
Aha, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Die AT is ook errug goed, ja!
en kan zelfs nog beter......
Geplaatst: do 24 jan 2008, 17:53
door Roland
Die AT3000 is de te kloppen machine voor 1000.-
Voor
mij dan he! Ik zal de Cliches achterwege laten. En het erop houden dat ik zeer tevreden ben. Je zou van de blij bijna ook nog buisjes in je speakers gaan zetten
Groet Roland
Geplaatst: do 24 jan 2008, 18:03
door GeertM2
Roland schreef: Je zou van de blij bijna ook nog buisjes in je speakers gaan zetten
Zoiets bedoel je?

Geplaatst: do 24 jan 2008, 19:53
door dekkersj
Roland schreef:[...]
Dus ik ben al erg ver van het rechte pad der waarheidsweergave afgeweken.[...]
En omdat je het spoor volledig bijster bent, open je een topic met de vraag welke speler er te kloppen is.
De oplossing is heel simpel: pak een sloophamer en ram een willekeurige cd-speler aan gort. Die moet te kloppen zijn
Groet,
Jacco
Geplaatst: do 24 jan 2008, 19:56
door Roland
Haha,
Ja zal ik zeker doen! Vlak nadat de eerste formule op papier staat om ruimtelijke weergave in een getal uit te drukken. Ieder het zijne he, ik was toch vrij duidelijk over geen discussie over abx...Laat mij mezelf maar lekker belachelijk maken. Wat met buisjes rollen enzo. Gekkigheid.
Groet Roland
Er is trouwens nog een cult die zijn tegenstanders altijd aanvalt. Iets met science en dan logisch. Maar die dreigen altijd met advocaten....Weer eens wat anders als een abx.
Zo nu zijn we weer aanbeland op het punt waar internet het meest geschikt voor lijkt te zijn. Het duurde nog vrij lang.
Re: Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Geplaatst: do 24 jan 2008, 21:27
door weidok
Roland schreef:Hoi,
Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.
Groet Roland
Roland weet je toevallig wat voor DCA er in die speler zit ?
toch niet een "Cirrus Logic chip " ?
lees dit maar eens
http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REF ... 20dac.html 
Geplaatst: do 24 jan 2008, 21:36
door Roland
Hoi,
Nee d'r zit een Burr Brown PCM 1732 in. Eerst maar eens meer luisteren voor ik meer ga verklappen.
Groet Roland
Geplaatst: do 24 jan 2008, 21:46
door weidok
Montana schreef:KT88 schreef:Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
grappig, die tip kreeg ik ook eens van iemand. Hij heeft wel het loopwerk van een dvd speler en laadt daarom wat langer, maar voor 300 euro niet te verslaan denk ik.
Onkyo dvd spelers vind ik ook erg neutraal klinken..
HK 970 met ad1955 dac ?
Geplaatst: do 24 jan 2008, 21:59
door Martijn H
weidok schreef:Montana schreef:KT88 schreef:Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
grappig, die tip kreeg ik ook eens van iemand. Hij heeft wel het loopwerk van een dvd speler en laadt daarom wat langer, maar voor 300 euro niet te verslaan denk ik.
Onkyo dvd spelers vind ik ook erg neutraal klinken..
HK 970 met ad1955 dac ?
Ja dat is hem. Ik heb de tip gekregen van iemand die er wel een en ander vanaf weet. Hij heeft een gescheiden voeding voor de dac en het loopwerk. Ik ben hem gaan beluisteren en hij klonk net zoals een Arcam cd23. De arcam klinkt wat mij betreft gelijk aan mijn oudere Onkyo.
Voor mezelf maakt het niet uit watvoor cd speler ik heb, als hij maar degelijk gebouwd is en een beetje net oogt. Ik had altijd het idee dat een "goede" cd speler een set kan verbeteren, maar zolang de vervorming onder de 0,01% ligt hoor ik geen verschillen.
mvg,
Martijn
Misschien dat een buisje helpt..
Geplaatst: do 24 jan 2008, 22:20
door knuisje
Elektronica Zelfbouw en
tweaks
Dit staat boven onder andere het Bronnen subforum.
In het kader van de kennelijke onhoorbaarheid van zo'n beetje alle tweaks stel ik voor dit subforum te laten vervallen of het woordje 'tweaks' te verwijderen.

Geplaatst: do 24 jan 2008, 22:30
door Martijn H
Als je een verschil wil horen tussen cd spelers, zal je wellicht op zoek moeten gaan naar een cd speler die een afwijkende frequentie respons heeft. meer of minder hoog. minder hoog kan extra diepte geven aan de muziek.