Vifa impuls maar dan met meer laag

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pim

Vifa impuls maar dan met meer laag

Bericht door Pim »

Hallo mensen,

Sinds kort loop ook ik met het idee om mijn eigen speakers te bouwen. Ik heb al op verschilende forums en de welbekende zoekmachine google lopen zoeken naar info over het zelfbouwen.

Belangrijk voor mij is dat:
- Het een kant en klaar ontwerp is met name voor het filter, dit aangezien ik niet over de kennis en apparatuur beschik om dit zelf te ontwerpen.
- De kosten voor 2 speakers niet meer dan 500 euro mag bedragen dit excl. de kasten en afwerking
- En dat het systeem niet heel erg kieskeurig is wat betreft muzieksoort en luister ruimte.

Wat betreft geluid kan ik zeggen dat ik de vifa impulse erg prettig vindt klinken, maar ik mis alleen wel het laag zoals dit bij een 2.5 of 3 weg systeem aanwezig is.

Wat ik nou zou willen vragen is of jullie nog een ontwerp weten dat in de buurt komt van mijn eisen en wensen?

Persoonlijk lijkt mij de volgende wel interessant http://www.troelsgravesen.dk/HDS164.htm. Hierbij puur afgaande op wat ik lees en zie. Het enige wat jammer is dat de originele woofer niet meer gemaakt wordt. En dat voor de alternatieve woofers waarschijnlijk het filter aangepast zal moeten worden.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de moeite,

Pim
Pim

Bericht door Pim »

Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat ik in eerste instantie voor een 2.5 weg systeem zou willen gaan.

Groeten,

Pim
Caratje
Contacteer:

Bericht door Caratje »

Vifa Carat?
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

heb de carat voor mijn petekind gebouwd en voldoen zeer goed
mvg
audioot
Caratje
Contacteer:

Bericht door Caratje »

Of een subje erbij (beide oplossingen betekenen wel meer geld...)
Pim

Bericht door Pim »

Audioot en Caratje,

Bedankt voor jullie antwoord. Die Vifa Carat ziet er inderdaad wel goed uit, zal binnekort maar eens een keer gaan luisteren als ik de tijd heb. Wat betreft de kosten die 20 euro extra per Carat overleef ik nog wel, het was meer om voor mijzelf een grens te trekken.

Gr,

Pim
WASP

Bericht door WASP »

Zelf vond ik de Impulse ook heel aardig klinken.

Zelf heb ik uiteindelijk voor een premium11 gekozen omdat ik die gewoon mooier/zuiverder vond klinken.

Tijdens die luistersessies ben ik ook zeer gecharmeerd van de Correct XT geraakt. Zelfde fantastische tweeter en een 6,5" woofer die een flinke prak bas neer weet te zetten.
http://www.speakerland.nl/content/user/ ... ekt_XT.php

Een interessante prijs met hele mooie units (gaan ook een stuk dieper door dan de Carat)

Michel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”