Een kennis van me heeft een stel HDS tweeters waarvan hij er één gemold heeft. Het soldeerlipje is een half jaar geleden afgebroken en dus lag de spoeldraad (ongeveer de dikte van een haar!) open en bloot. Toen heb ik met een beetje gekunstel het ding kunnen repareren.
Bij het aanpassen van het tweeterniveau met een paar weerstandjes is het ding een aantal weken later voor een tweede keer stuk gegaan. De spoeldraad was dit keer op een ander punt doorgegaan, maar opnieuw heb ik draadje weten te solderen.
Vervolgens moesten de luidsprekerkasten afgewerkt worden en heeft de tweeter ongeveer 3 maanden in een hoek van de kamer op de grond gelegen. Afgelopen week heb ik hem geholpen met de eindmontage van het filter en de drivers. De tweeter deed het nu opnieuw niet. Dit keer was ik niet in staat het ding te repareren. Daarom heb ik 'm maar gesloopt!

Onder de topplaat en onder de dome. Een bol gevormd plaatje van een stijf geperste soort filt. Het lijkt me een natuurlijke soort filt.

Dome van de onderzijde. Je ziet dat het een soort gaat is, opgevuld met coatingmateriaal.

Het viltachtige plaatje losgemaakt. Het zit bevestigd op een kunststoffen klemmetje. Dit klemmetje is door het poolgat naar binnen ter drukken waardoor het zich vast klemt.

Een stukje heel luchtig filt. Lijkt me ook van wol.

Tegen de achterste poolplaat zit een lapje wol.
De rest lijkt me moeilijk te slopen.