Seas exotic F8
Moderator: Beheerdersteam
Seas exotic F8
Leuk, een breedbander .....
wie is de eerste die er wat mee kan?
ergo
hoe filter je zo'n ding zodat het frequentie verloop wat evenwichtiger wordt?
Alle specs op een rijtje
ergo
Alle specs op een rijtje
Re: Seas exotic F8
lees dit draadje nog eens over de Fostex FE 167 Eovni schreef:Leuk, een breedbander .....
ergo
Alle specs op een rijtje
beetje naar beneden scrollen
viewtopic.php?t=380
Die Seas zal wel behoorlijk aan de prijs zijn schat ik
met zo'n mooie magneet.... een ..............
Mooi ding om te zien. Na het bananenblad bij Fostex nu papyrus als membraanmateriaal, volgende keer iets met perkament?ovni schreef:hoe filter je zo'n ding zodat het frequentie verloop wat evenwichtiger wordt?
Om het oplopende hoog te compenseren zou je ze ook recht vooruit kunnen laten stralen. Door het bundelen zal naast de luisteras het hoog vrij snel afvallen. Als deze afval het oplopen compenseert heb je het doel bereikt.
De meeste breedbanders hebben verder wel wat last van onegelmatigheden. Maar dat hoort er bij, het ligt een beetje aan de 'klank' van deze onregelmatigheden of het erg storend is. bij lowthers werd wel eens een ringetje uitgeplozen wol tussen het membraan en de conus gestopt om overmatige resonanties te dempen.
Mooi om te zien is het zeker.
Wat het gaat kosten ??? Deze exotic lijn wordt op de ces in Las Vegas als iets exclusiefs boven de "armoedzalige" excel lijn geintroduceerd.
Ik begrijp ondertussen dat je mbv een serieel notchfilter eea kunt compenseren, maar de pieken blijven dan.
Als je vervolgens de parameters in de bekende progjes stopt kom je steevast uit tussen gesloten en bandpass systemen uit. Alleen de kast krijgt dan wel een extreem lage waf.
Waarom weet ik niet, maar het hele Saba verhaal komt weer bij mij boven als ik deze driver bekijk.
Wat het gaat kosten ??? Deze exotic lijn wordt op de ces in Las Vegas als iets exclusiefs boven de "armoedzalige" excel lijn geintroduceerd.
Ik begrijp ondertussen dat je mbv een serieel notchfilter eea kunt compenseren, maar de pieken blijven dan.
Als je vervolgens de parameters in de bekende progjes stopt kom je steevast uit tussen gesloten en bandpass systemen uit. Alleen de kast krijgt dan wel een extreem lage waf.
Waarom weet ik niet, maar het hele Saba verhaal komt weer bij mij boven als ik deze driver bekijk.
Het is maar de vraag of de pieken hinderlijk "hoorbaar" zullen zijnovni schreef:Ik begrijp ondertussen dat je mbv een serieel notchfilter eea kunt compenseren, maar de pieken blijven dan.
een strake weergave curve door meerder correctie netwerken
zal in theorie wel wenselijkk zijn maar of dat muzikaal is te
noemen waag ik te betwijfelen
Zou ze wel eens op een groot scherm willen horen denk dat er
dan weinig aan gefilterd hoeft te worden...
heb tot nu toe enkele totaal verschillende "breedbanders" op
plankjes mogen beluisteren en allemaal overtroffen ze het "sabagevoel"
Het "sabagevoel ":) met een alnico magneet tja...
is nog een trapje hoger in de muziekbeleving dan
het paartje Saba's wat op de luisterdag aanwezig was
In mijn topic over de NoBox noem ik enige Flipjes NOS speakers
die nog muzikaler zijn op een klankbord dan de Saba ...
Weet niet wat zo'n Seas Fullrange doet...
De Seas doet mij aan de Supravox speakers denken
kwa prijs zullen beide merken elkaar niet veel ontlopen
vrees ik .....
Eerste prijsindicatie........€380/st.
........maar de specs. zijn dan ook eruggg goed. Ik ben benieuwd wanneer de eerste luidsprekers te beluisteren zijn bij de bekende zelfbouw zaken. Of misschien is er wel eerder een ontwerp door een gebruiker van dit forum!!
Prijsinfo http://www.toutlehautparleur.com/exotic ... -1925.html
€ 653,- p.s. bij toutlehautparleur.comPeter P schreef:Eerste prijsindicatie........€380/st.........maar de specs. zijn dan ook eruggg goed.
<knip>
€ 749,- p.s bij InterTechnic
Seas Exotic ..... ongehoord
- Leeuwarden
Weet iemand of http://www.toutlehautparleur.com een betrouwbare leverancier is?