luidsprekerkabels afschermen

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Jasper
Berichten: 184
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 14:01
Locatie: Dordrecht

luidsprekerkabels afschermen

Bericht door Jasper »

Ik moet noodgedwongen alle kabels door 1 goot laten lopen: ADSL, TV, HDMI en luidsprekerkabels.

Nu vroeg ik me af of ik die luidsprekerkabels een beetje zou kunnen afschermen. Zou het bijvoorbeeld helpen om wat aluminum-folie er omheen te wikkelen? Zijn er nog gevolgen voor het geluid?

Ik zat ook te denken om zoiets te maken:
http://www.tnt-audio.com/clinica/star.html

Kan alleen geen 4-polig twisted shielded kabel vinden, dus wederom zou ik de afscherming dan zelf moeten maken.

Ideetjes?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: luidsprekerkabels afschermen

Bericht door audiomanics »

Jasper schreef:
Kan alleen geen 4-polig twisted shielded kabel vinden, dus wederom zou ik de afscherming dan zelf moeten maken.

Ideetjes?
Laat ik nou zoiets hebben liggen voor de verkoop...
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5076

Kees
Jasper
Berichten: 184
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 14:01
Locatie: Dordrecht

Bericht door Jasper »

Dat is toch net een andere dan dat ik wilde gaan maken. Ik moet namelijk meer dan 12m overbruggen en dan wordt zo'n UTP niet echt handig meer.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Coaxiale luidsprekerkabel misschien een idee?

Afbeelding
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Hoi Jasper,

Je kan natuurlijk ook eerst proberen goedkope luidsprekerkabel te gebruiken en hiermee even een testje te doen. Leg alles aan, laat alles werken, behalve de bron. Draai de volumeknop even wat verder open en luister. Hoor je iets? Ruis, brom, dat soort dingen? Misschien kan je dan proberen een andere kabel te gebruiken. Hoor je niets, dan lijkt het me niet nodig. :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En nog iets, TV is al afgeschermd, HDMI ook, hou je ADSL over. Da's eenvoudiger af te schermen (en dunner) dan LS kabels.
Plaats reactie