Hondasnl schreef:Als je het niet vertrouwd Duck Twacy, dan zou je het met de hand verder kunnen uitfrezen.
Ik weet niet wat voor bovenfrees je hebt, maar de voet van mijn bovenfrees kan er volledig af zodat je enkel het motorhuis met freeskop in je handen hebt (linke soep).
Als je je werkstuk goed in de workmate o.i.d. inspant kun je onder de juiste hoek heel gecontroleerd (als je een vaste hand hebt) de inkepingen verder uitfrezen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar gebruik gereedschap zoals het bedoeld is. Als de 1000 toeren motor met een aardig vermogen uit je handen slaat omdat ie net wat begint te happen in het hout wil jij niet weten wat er gebeurt met je gewanden als je dat ding in je navel krijgt.
Oftewel, goedbedoelt, maar stommer kan niet. Far beyond linke soep!!!
Mocht je een opbouw maken die óp je freesvoet past (en adequaat gemonteert is) en goed is vast te zetten in de workmate word het een ander verhaal. Je krijgt dan ahw een gewone frees ipv een bovenfrees. Aan een gewone frees zitten flinke risico's (stel je voor, tijdens het aanduwen schiet je hand van het gladde mdf recht de frees in....), dus als je niet gewend en geleerd bent om te gaan met dit gereedschap, begin er niet aan!!!
Dus: GEBRUIK APPARATUUR ZOALS VOORGESCHREVEN!!!!!
Ik wilde hier een foto neerzetten van een lekker buikwond waar de darmen eruit liggen, maar dat lijkt me niet nodig....
Wowly