"Zelfbouw" DVD speler

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Vincentt

"Zelfbouw" DVD speler

Bericht door Vincentt »

Na mijn kleine buizenversterker project leek het mij erg leuk om er ook nog een DVD speler bij te maken...

Het is de bedoeling dat het eenzelfde behuizing krijgt als van mijn buizenversterker en zonder DVD lade, de DVD (of CD) wordt dan bovenop het loopwerk gelegd...

Als basis heb ik een DVD speler zonder display genomen en met een 96kHz DAC die ik van de print af kan solderen (dus niet embedded in de processor)

Dit is wat ik onderhanden ga nemen:

Ik maak zelf het loopwerk en gebruik een borstelloze 3 fasen motor voor de aandrijving van de DVD (de aansturing voor de motor maak ik met een PIC16f628 waarvan ik de software zelf schrijf)

Ik vervang de 27MHz clock door een zelf ontworpen jitter vrije PLL gestuurde VCO op 27MHz

De DAC komt in een klein HF blikje en krijgt een apparte "high end" 5 volt voeding (dus geen 7805)

de uitgang van de DAC gaat ongefilterd naar een E88CC buizentrapje met een kleine uitgangstrafo, deze uitgangstrafo gaat als filter dienen om de oversampling rotzooi van de DAC eruit te halen.

De eerste foto`s komen aanstaand weekend :D
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Spannend 8) Een DVD-speler hebben we nog niet gezien hier, evenmin een zelf gemaakt loopwerk! Ik ben benieuwd :)
Plaats reactie