Wij wonen in Roemenië, en één van de verschillen met Nederland is het gegeven dat mensen hier bij het doen van een aanschaf erg bezig zijn met 'imago'. [Wat zullen m'n vrienden er van vinden ...] En in een land waar zo snel zo veel veranderd willen mensen ook graag een zo laag mogelijk risico. Kortom, een buis is oude techniek en heeft het risico dat 'ie ieder moment kapot kan gaan, en dan lachen je vrienden je uit. [...]
Nou heb ik een geïnteresseerde voor de PrimaLuna, echter die is doodsbenauwd dat de buizen een risico zijn, zeker omdat ik buizen gebruik die 'anders' zijn dan af-fabriek (van alle buizen is een reserve exemplaar, voor de eindbuizen twee exemplaren, als extra bij de verkoop inbegrepen). Ik heb zelf nooit problemen ondervonden (en 't klinkt perfect
de buizen zijn de Shuguang EL156 ipv. KT88 , Siemens K1007/CV492 ipv. 12AX7 , Siemens&Halske 5814A ipv. 12AU7
Wie kend deze buizen in combinatie met de de PrimaLuna 'ProLogue Two' en kan mij over zijn/haar ervaringen vertellen (vnl. dus wat betreft betrouwbaarheid / levensduur), of over de betrouwbaarheid van buizen in een PrimaLuna meer in het algemeen. Met die info zou ik me extra gesteund voelen (dan wel de buizen uit de deal verwijderen).
Alvast bedankt voor je tijd en moeite voor het schrijven van een reply.
Petter
