wat is reclame en wat niet?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

jeroen_d schreef:
Speakerland schreef:
Op dit moment staan er hier 39 verschillende luidsprekerontwerpen beluisterbaar in de prijsklasse tussen de € 105,- en de € 1900,- per stuk voor een compleet bouwpakket (dus inclusief filter, interne kabel, terminal, demping, schroefjes eventuele loodbitumen etc) zonder MDF. Voor alle ontwerpen die hier staan zijn MDF pakketten beschikbaar. Ook hebben we nog 5 verschillende centerspeakers en 5 aktieve subwoofers luisterklaar staan. In 3 luisterruimten zijn 6 luisteropstellingen inclusief een multichannel opstelling.
Ruud, met de rest van je posts in dit draadje had ik geen enkel probleem, maar bovenstaande is pure reclame. Voor een bescheiden bedrag kun je sponsor worden en lekker veel reclame maken in persberichten. Daar kun je belangstelling kweken voor je producten en deze onderhouden door mensen met vragen verder op weg te helpen.
Sorry, maar dit is geen reclame an sich.
Ruud noemt hier geen specifieke merken c.q luidspreker typen, tevens noemt hij een prijsrange .(overzicht dus) . Ik neem het in deze dus op voor Ruud en vind dit dan ook een onterechte reprimande. [-X
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

svp geen discussies over hoe te modereren etc in een topic, gaarne hiervoor of direct contact met de moderator in kwestie of een topic openen in forum algemeen. ik zal later deze post afsplitsen zodat we hier on-topic kunnen blijven en het gewoon over de nw speaker van fluppie007 kunnen hebben
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Tesla, ik ga hier niet discussiëren over wat wel en niet reclame is. De ene keer is het over het randje, de andere keer net niet. Ik heb het expres in het openbaar gedaan zodat ook anderen kunnen zien wat hier de regels zijn. Het gaat niet om Ruud persoonlijk, het is alleen maar goed dat hij enthousiast is over zijn winkel. Ik vind het geweldig dat er nog steeds winkels voor zelfbouwluidsprekers in Nederland zijn.
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

jeroen_d schreef:
Tesla, ik ga hier niet discussiëren over wat wel en niet reclame is. De ene keer is het over het randje, de andere keer net niet. Ik heb het expres in het openbaar gedaan zodat ook anderen kunnen zien wat hier de regels zijn. Het gaat niet om Ruud persoonlijk, het is alleen maar goed dat hij enthousiast is over zijn winkel. Ik vind het geweldig dat er nog steeds winkels voor zelfbouwluidsprekers in Nederland zijn.

Ik ook en deze winkels moeten we dus koesteren. Om in deze tijden je hoofd boven water te houden als kleine zelfstandige audiofiel, valt om de donder niet mee.

Dus naar mijn idee alleen reprimeren als er echt sprake is van onterechte reclame.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Op dit moment staan er hier 39 verschillende auto's klaar voor een proefrit in de prijsklasse tussen de € 10.000,- en de € 80.000,- per stuk. Standaard maar ook inclusief cruise control, airco, lederen bekleding, luxe dashboard, ruitenwissers op de koplampen. Voor alle auto's die hier staan kan een betalingsregeling worden afgesloten. Ook hebben we nog 5 verschillende vrachtwagens en 5 motoren rijklaar staan. In 3 showrooms zijn 6 verkopers voor u aanwezig.

En dit is ook geen reclame?
Tesla schreef:
Dus naar mijn idee alleen reprimeren als er echt sprake is van onterechte reclame.
Als we moeten gaan discussiëren of reclame terecht dan wel onterecht is, wordt het me te ingewikkeld.
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

jeroen_d schreef:
Op dit moment staan er hier 39 verschillende auto's klaar voor een proefrit in de prijsklasse tussen de € 10.000,- en de € 80.000,- per stuk. Standaard maar ook inclusief cruise control, airco, lederen bekleding, luxe dashboard, ruitenwissers op de koplampen. Voor alle auto's die hier staan kan een betalingsregeling worden afgesloten. Ook hebben we nog 5 verschillende vrachtwagens en 5 motoren rijklaar staan. In 3 showrooms zijn 6 verkopers voor u aanwezig.

En dit is ook geen reclame?
Tesla schreef:
Als we moeten gaan discussiëren of reclame terecht dan wel onterecht is, wordt het me te ingewikkeld.
Neen, dit is geen reclame, iedereen weet dat het de functie van een autobedrijf is om auto's op voorraad te hebben staan. Tevens weet men dat deze over het algemeen in showrooms staan en dat er een verkoper voor nodig is om ze aan de man te brengen.

Dit is dus een algemene mededeling net zo goed dat Ruud een algemene verwijzing doet naar de luidsprekers die hij op voorraad heeft staan.

Als je de diverse modellen expliciet zou benoemen met afzonderlijke prijsopgave dan is het wel reclame, en zou je reprimande volkomen terecht zijn .(volgens de normen van het forum althans)

Je ziet dat het dus niet ingewikkeld hoeft te zijn, het is slechts een kwestie van definitie. Als je in dit geval aan Philippe duidelijk wilt maken, dat hij niet voor niets naar speakerland toe zal komen en dat er voldoende keus is, is het zelfs de enige juiste manier van communiceren.
Ruud heeft in deze dus prima gesproken. (en nee ik heb geen aandelen in dit bedrijf :wink: )
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Nou, dan zijn wij hierover uitgesproken, het is duidelijk dat onze standpunten uiteenliggen.
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

jeroen_d schreef:
Nou, dan zijn wij hierover uitgesproken, het is duidelijk dat onze standpunten uiteenliggen.
Dat is wel erg makkelijk Jeroen, is de inkt op of heb je gewoon geen zin om erover in discussie te gaan. :?:
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Persoonlijk enk ik dat het niet zo relevant is om in discussie te gaan.

Ik denk dat het een soort principe kwestie gaat.
Het gaat om de insteek en achterliggende gedachte er achter, niet om hoe het er staat.

maargoed, dat is enkel wat ik er van begrijp hoor :) :wink: :roll:
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

b_force schreef:
Persoonlijk enk ik dat het niet zo relevant is om in discussie te gaan.

Ik denk dat het een soort principe kwestie gaat.
Het gaat om de insteek en achterliggende gedachte er achter, niet om hoe het er staat.

maargoed, dat is enkel wat ik er van begrijp hoor :) :wink: :roll:
Het zijn wel steeds dezelfde die hier aangesproken worden op hun vermeende commercieele uitspraken, als de definitie niet duidelijk gesteld wordt, blijft het begrip reclame erg subjectief.

Het is niet de eerste keer dat Ruud op dit forum op deze manier aangesproken wordt. (misschien heet ik in het echte leven wel Peter Pan en kom ik op voor de zwakken :shock: )

Hoe het ook zei Bart, ik vond het nu tijd worden om er iets van te zeggen.

Mvg.

Paul.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Tesla schreef:
jeroen_d schreef:
Dat is wel erg makkelijk Jeroen, is de inkt op of heb je gewoon geen zin om erover in discussie te gaan. :?:
Wij denken gewoon anders over wat reclame is, moeten we daar dan eindeloos over blijven doorgaan? Jij rekt de grens op tot voorbij het punt waar ik als moderator wil gaan. Even goede vrienden verder, meer discussie wordt alleen maar welles/nietes. We hebben onze standpunten allebei voldoende duidelijk gemaakt denk ik.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dit is uitgebreid besproken geweest door de mods. Mocht je denken dat het ons om Ruud of zijn toko gaat, dan zegt dat wat meer over jou dan over ons. We kennen Ruud al langer dan vandaag, kom op zeg. Daarbij is Ruud kennende prima in staat om met ons hierover in debat te gaan.

Mocht dit een soort verkapte manier van steunbetuiging zijn, doe dat dan graag op een andere manier, en niet over de rug van de Mods aub. Het is lastig genoeg om de scheidslijn toe te passen, maar als we de één aanspreken over vermeende reclame geld dat voor de anderen ook. Er word dus geen uitzondering gemaakt voor Ruud omdat we hem allemaal sympatiek vinden.

Wowly
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

Kijk, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal wel of niet door de mods besproken wordt. Buiten dat lijkt het erop dat de besproken regels toch niet voor iedereen duidelijk zijn (de forumgebruikers dus), gezien het aantal corrigerende acties door de mods, die omtrend dit thema plaats vinden.

Een open discussie omtrend dit thema is dus misschien wel op zijn plaats.
Het gaat me er alleen maar om, meer inzicht te krijgen in de gehanteerde normen m.b.t. reclame.

Ik vind je reactie trouwens wel overdreven vijandig en onnodig
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Tesla schreef:
Kijk, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal wel of niet door de mods besproken wordt.
Moeten wij dat dan weten? Jemig de pemig... zullen we maar niet gelijk overstappen op open debatten over wat iedereen beslist?

Terzake: je blaast de zaak nogal op, en daar hangt ook de naam aan van degene die je ongevraagd wilt te beschermen. Ik betwijfel of hij zich door je "goede daad" gemakkelijker gaat voelen. Voor de toekomst maak je het er voor hem in elk geval niet gemakkelijker op om op forums te reageren. Het gaat niet om een hulpeloze prooi die wordt aangevallen, dus maak dat er ook niet van :!:

Laat de boel voor wat het is, en laat de mods gewoon ongemoeid hun werk doen. Ook zij zetten zich belangeloos in voor "het goede doel".
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Normaliter zou ik niet zo spits reageren hierop, maar omdat je dóór blijft gaan met dezelfde opmerkingen en je niet neer wil leggen bij een unaniem genomen beslissing door de mods vind ik het een beetje onnodige discussie worden.

Wat wil je nu eigenlijk?
1 horen van ons dat je gelijk hebt en dat het geen reclame is
2 dat we Ruud er altijd uitpikken omdat we hem stiekum maar een vervelende vent vinden of om een andere reden hem kort willen houden?
3 Dat we onze beslissingen zomaar en uit de vrije hand nemen, naar eigen goeddunken. En hierbij erg ondemocratisch te werk gaan.
4 We (bewust) met 2 maten meten
5 Dat we veel vriendelijker hadden moeten aangeven dat ruud op de grens van reclame zit?
6 Dat we anderen voortrekken?
7 dat je wil weten hoe ons standpunt is omtrent reclame in dit forum?

Ik zal alle antwoorden geven voorzover mogelijk;

1 je hebt geen gelijk, en wij vinden het op het randje van reclame
2 ook niet correct, Ruud doet erg veel voor de zelfbouwscene en vooral vor beginners, staat altijd met raad en daad (en kopje koffie) klaar voor iedereen.
3 Als er vermeende reclame zou stan vraag ik eerst wat de anderen ervan vinden. geef ook meteen aan waarom ik dat vraag en hoe ik de casus zie. Anderen reageren hierop (mits niet op vakantie) en dan word er evt reactie ondernomen
4 we zijn ALTIJD bezig te kijken voor een eerlijk manier van modereren. dat kan zijn dat we zelfs opkomen voor iemand die op dat moment de grote pispaal is van het forum, maar ook dat we willen voorkomen dat anderen wel reclame kunnen maken en anderen niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.
5 Jeroen heeft zeer vriendelijk en zonder enige manier van kinderachtigheid, superioriteit of enig ander negatieve manier dit gebracht naar ruud. Deze keer in openheid zodat anderen, die óók zijn aangesproken op vermeende reclame, al dan niet in publieke vorm weten dat ook ruud dit niet hoeft te doen.
6 Zie boven
7 legitieme vraag. en deze verdiend een antwoord. Wij (en dat zijn de meesten alhier, vnl mensen die al in de begintijd bij dit forum betrokken waren, inclusief de mods) waren van mening dat het belangijk was dat we een onpartijdig forum moetsen zijn. Hiervoor is er uit de eigen zak door vele leden betaald om het forum in de lucht te krijgen en te houden. Ook de surplus aan inkomsten van de Breda luisterdag gaat voor het grootste deel naar het forum. Het is dus NIET prettig als bedrijven, welke hun centjes verdienen (in meer en mindere mate!) met deze hobby, proberen profijt te hebben op een oneigenlijke manier van dit forum.

Probleem is dat we zoveel moesten beteugelen en er soms moeilijke scheidslijnen waren (waarvan de opmerkingen van Ruud deze keer perfect getuigen) dat we om het duidelijk te houden, een apart forumdeel hebben gemaakt waarop dat bedrijven tegen een erg lage vergoeding (!) hun persberichten kunnen plaatsen. Op die manier kunnen leden die géén behoefte hebben aan reclame of gekleurde berichgeving dit helemaal overslaan en zich richten op de andere forumdelen.

Vandaar dat we dan ook altijd de (door ons vermeende) reclamemakers onmiddelijk erop wijzen dat er een apart deel is waarin ze reclame kunnen maken zoveel ze willen.

Weet je, er zullen best wel meerdere oplosingen zijn. Maar dit is zoals die word gedragen door de donerende leden en de mods, en ik verwacht ook door een groot deel van de leden.

De reden waarom ik wat stevig reageerde is dat er een welles en nietes spelletje word gespeeld met mods. Dit IMPLICEERT dat je het niet eens bent met de manier waarop dit forum (door volstrekte enthousiastelingen) word beheert. En dat is denk ik niet de bedoeling.
Als je vragen hebt over dit forum, of het niet eens bent met de beslissingen, kun je hierover in discusie gaan met de anderen, alsook de mods. Als dan zowat alléén de mods reageren en deze niet met jou tot een consensus komen, dan ben ik bang dat je aan het korste eind trekt. Niet dat dat vor mij nodig is hoor! absoluut niet! Soms verschil je soms van mening met elkaar, en dat moet mogen. Recent voorbeeld hiervan is Digidoo en mij. We hadden een verschil van mening. Maar dit was echter zeer zuiver en meer het gevolg van de matige manier waarop je communiceert via een forum. IRL gaat dit veel beter, zoals de luisterdagen altijd bewijzen.

Ik heb nu de vragen voor jou gemaakt, omdat ik niet weet wat je nu precies wil. Ik heb hierop ook uitgebreid antwoord gegeven zodat ook anderen ook weten hoe dit forum zijn mores is. En ik zou het fijn vinden als de volgende keer er ook duidelijke vragen of opmerkingen komen. Het liefst zo zuiver mogelijk, dan bereiken we het snelste en consensus (of soms ook niet natuurlijk).

Even voor de duidelijkeheid voor alle leden, er zullen vast en zeker leden zijn die hezelfde denken over deze zaken als Tesla. Alleen Tesla geeft het ín het forum aan. En dat is een goede zaak (zolang het geen nietus/wellus gebeuren word), en ik ben daar ook blij mee. Transparantie staat bij mij hoog in het vaandel vandaar dat ik dan ook erg veel tijd spendeer aan het goed reply-en in dit soort zaken.

Dus; Tesla, ik vind je ook een toffe peer en goed forumlid. Kritsch zijn is niet erg, ben ik ook. En openbaar kritisch zijn vereist wat lef, en dat waardeer ik altijd erg. :D

Mochten er nog vragen zijn, stel ze aub, daar zijn wij voor. Dat geld voor iedereen. Het hoeft niet in het openbaar op het forum, het kan ook in een PM naar mij of anderen toe. dan reageren wij idem terug (in het openbaar of via PM). Schroom dus niet om te vragen hoe zaken zitten of zijn gegroeid. Houd er wel rekening mee dat dit voor ons een uit de hand gelopen hobby is. we verdienen er niets aan, hoogstens een hoop lol. Mijn vriendin zit nu voortdurend te vragen wanneer ik mijn kinderen in d douche zet, om je een idee te geven.

@ Tesla, ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is hoe wij tot de beslissing zijn gekomen dat ruud op het randje van reclamemaken zat. En dat hebben we liever niet.

Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Oja, heb vertrouwen in de mods :D

Wowly
sietse

Bericht door sietse »

Wowly schreef:
Oja, heb vertrouwen in de mods :D

Wowly
Tuuuurlijk, en al helemaal als je een TL hebt durven bouwen... :D ... :wink:

Maar ff simpel.

Wij zijn een zelfbouwclub.
Wij proberen daarom iedereen verder te helpen die vragen, cq problemen heeft op dit gebied of een beginner is.
Wij verwijzen daarom ook wel es naar zelfbouwaudio zaken enzo.
Wij doen dat dus niet om reclame te maken maar om mogelijkheden aan te dragen.
Wij weten dat, het zo af en toe, verrekte handig kan zijn waar je wat kan halen.

En wij weten nu ook dat Ruud net zo'n gek is als wij allemaal hier en zodoende, in mijn ogen, een positief bedoelde reactie plaatste.

Ik heb Rho ook al es aanbevolen mijn Quadro's na te bouwen, je weet wel, die van Macho-Audio...... :?: .... :twisted: ...... :D
sietse

Bericht door sietse »

Nog ff wat om over na te denken.
We hebben op de homepage een link naar Amplino staan.
Waarom eigenlijk de anderen niet zoals Remo, Speakerland, Speaker&co, BMM en mogenlijk andere voor zelfbouw nuttige bedrijven.
Lijkt mij wel handig.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Even bij "links" kijken Sietse. Staan ze allemaal onder het kopje "winkels".
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

sietse schreef:
...We hebben op de homepage een link naar Amplino staan.
die separate link was een gesponsorde wegens partij amplimo modules die Mischa toen te koop had, beetje vergeten weg te halen :oops: verder zie idd de links sectie (vind je dat er daar wat nuttigs aan toegeveogd kan worden, mail of pm dan ff een van de mods)
sietse

Bericht door sietse »

:oops: :oops: ](*,) ](*,)
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

Heren, heren toch .

Wat een lappen text :shock:

Ik heb helaas nu geen tijd om er op te reageren , maandag kom ik er op terug.
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

@ Wowly

Je hebt PM.
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

Marp schreef:
Tesla schreef:
Kijk, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal wel of niet door de mods besproken wordt.
Moeten wij dat dan weten? Jemig de pemig... zullen we maar niet gelijk overstappen op open debatten over wat iedereen beslist?

Terzake: je blaast de zaak nogal op, en daar hangt ook de naam aan van degene die je ongevraagd wilt te beschermen. Ik betwijfel of hij zich door je "goede daad" gemakkelijker gaat voelen. Voor de toekomst maak je het er voor hem in elk geval niet gemakkelijker op om op forums te reageren. Het gaat niet om een hulpeloze prooi die wordt aangevallen, dus maak dat er ook niet van :!:

Laat de boel voor wat het is, en laat de mods gewoon ongemoeid hun werk doen. Ook zij zetten zich belangeloos in voor "het goede doel".
Houdt democratie dan op zodra je dit forum betreedt?

Debatteren doen we wel over alle andere zaken, er worden zelfs polls georganiseert om de stemming te peilen, ik kan je opmerking dan ook eigenlijk niet plaatsen. :?:

Ik zie Ruud absoluut niet als een hulploze prooi, dat maak jij ervan. Het had in deze net zo goed een willekeurig ander kunnen zijn. Het onderwerp mag toch zeker wel op enig moment ter sprake komen.

Reageer nu eens inhoudelijk op de post-> ''wat versta je onder reklame'' (en hoe erg is reklame nu eigenlijk in de context van een welgemeend advies )
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Please Tesla ....... hou eens op.

:roll:
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”