Waar in Europa (liefst Nederland) zijn Caddock weerstanden te koop?
Dank.
Waar Caddock weerstanden te koop?
Moderator: Beheerdersteam
-
D.A.R.R.Y.L.
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Verkrijgbaarheid Caddock
Goedemorgen D.A.R.R.Y.L.,
als grote fan en gebruiker van Caddock-weerstanden een teleurstellende mededeling: er is in NL wat moeilijker aan te komen.
Via amerika (diverse winkels zoals PartsConnection, Welborne, etc) is er wel aan te komen.
Uitdagingen zijn: de juiste waarde en het juiste type.
Veel gebruikte waarde zijn duidelijk veel goedkoper. Reden: die worden door de inkopers per GRROT ingekocht. Dat drukt de prijs dramatisch. En als je een heel specifieke waarde nodig hebt....Caddock's maakt ze. Dat kost 6 ~ 8 weken....en ERG veel centjes (uit eigen ervaring).
Er zijn nogal wat verschillende typen. De bekende MP lijn die veel in filters wordt gebruikt. De MK lijn voor signaalwegen. En als je op hoog voltage werkt...MM, MS en ML lijn.
Daar ik veel Caddocks gebruik in buizenversterkers (heerlijk stabiel, inductievrij, etc) heb ik de afgelopen jaren nogal wat restpartijen Caddock's opgekocht. Zie fotootje; ik heb aan Caddock's een paar schoenendozen vol staan.
Mogelijk zit de door jou gewenste waarde ertussen ?
Met muzikale groet,
Reinout
als grote fan en gebruiker van Caddock-weerstanden een teleurstellende mededeling: er is in NL wat moeilijker aan te komen.
Via amerika (diverse winkels zoals PartsConnection, Welborne, etc) is er wel aan te komen.
Uitdagingen zijn: de juiste waarde en het juiste type.
Veel gebruikte waarde zijn duidelijk veel goedkoper. Reden: die worden door de inkopers per GRROT ingekocht. Dat drukt de prijs dramatisch. En als je een heel specifieke waarde nodig hebt....Caddock's maakt ze. Dat kost 6 ~ 8 weken....en ERG veel centjes (uit eigen ervaring).
Er zijn nogal wat verschillende typen. De bekende MP lijn die veel in filters wordt gebruikt. De MK lijn voor signaalwegen. En als je op hoog voltage werkt...MM, MS en ML lijn.
Daar ik veel Caddocks gebruik in buizenversterkers (heerlijk stabiel, inductievrij, etc) heb ik de afgelopen jaren nogal wat restpartijen Caddock's opgekocht. Zie fotootje; ik heb aan Caddock's een paar schoenendozen vol staan.
Mogelijk zit de door jou gewenste waarde ertussen ?
Met muzikale groet,
Reinout
-
D.A.R.R.Y.L.
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Goedemiddag Ramon,
3,9 ohm....ik zit meer in de hogere waardes gezien mijn toepassingen. Gevoegtd een fotootje van een der voedingen waar ik tussen de vele trafo's lekker strooi met Caddock's die zich geen re** aantrekken van magnetische velden. Heerlijk ! (De Caddocks zijn de lompe oranje staafweerstanden; MS-type).
Sorry; aan dat soort waardes kan ik je niet helpen; dan kom je meer bij het MP-type. En dan heb ik niet de door jou gewenste waarde.
Ondanks dat: Caddock blijft een topproduct !
Met muzikale groet,
Reinout
3,9 ohm....ik zit meer in de hogere waardes gezien mijn toepassingen. Gevoegtd een fotootje van een der voedingen waar ik tussen de vele trafo's lekker strooi met Caddock's die zich geen re** aantrekken van magnetische velden. Heerlijk ! (De Caddocks zijn de lompe oranje staafweerstanden; MS-type).
Sorry; aan dat soort waardes kan ik je niet helpen; dan kom je meer bij het MP-type. En dan heb ik niet de door jou gewenste waarde.
Ondanks dat: Caddock blijft een topproduct !
Met muzikale groet,
Reinout
