Pagina 1 van 2

plaatjes uploaden een crime

Geplaatst: za 01 dec 2007, 12:07
door Wowly
Ik merk dat ik het paatjes uploaden een crime vind.

Allereerst kun je niet tussen de foto's wat tekst neerzetten, alle foto's komen achter elkaar in een thumbnail die ik te klein vind

ook is het lastig de foto's te corrigeren, niet intuitief

De volgorde waarin je de foto's upload is niet de volgorde waarin je de foto's op het forum ziet. Dan weer staat de eerst geuploade foto onderaan alle foto's in de reply, dan weer staat de 3 helemaal bovenaan ga zo maar door.

Daar zijn toch beter proggie's voor?

Jan

Geplaatst: za 01 dec 2007, 12:10
door Edo
uploaden naar je homepage en die link plaatsen werkt ook best makkelijk.
Iedereen met een internetaansluiting heeft een aantal Mb's "webspace". Daar kun je best wat foto's kwijt.

Bij zonnet (tele2) heb je 20Mb tot je beschikking.

Geplaatst: za 01 dec 2007, 12:42
door SARK
Volgorde van upload 1, 2, 3.

Geplaatst: za 01 dec 2007, 12:44
door SARK
Volgorde van upload 3, 2, 1.

[edit1]Tekst wijziging[/edit1]
Geen effect.
[edit2]Plaatje 2 verwijderen[/edit2]
Geen effect
[edit3]Opnieuw plaatje 2 toevoegen, ik verwacht 'm nu als laatste plaatje[/edit3]
En dat klopt
[edit4]Een nieuwe versie van plaatje 1 uploaden[/edit4]
En die verschijnt dan tegen verwachting in als laatste plaatje :idea:
Jammer dat de volgorde nu weer klopt met de eerder genoemde volgorde van upload maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

Geplaatst: za 01 dec 2007, 12:46
door SARK
Even voor de goede orde, ik heb eerder ook wat moeite gehad met de volgorde waarin de plaatjes worden gepost .... vreemd genoeg werkt het bij deze test wel zoals ik verwacht :?

Geplaatst: za 01 dec 2007, 15:43
door Marp
SARK schreef:
Even voor de goede orde, ik heb eerder ook wat moeite gehad met de volgorde waarin de plaatjes worden gepost .... vreemd genoeg werkt het bij deze test wel zoals ik verwacht :?
Vreemd dat ze in de dezelfde volgorde staan waarin je ze upload. Ik voeg altijd de afbeeldingen in tegenovergestelde volgorde toe nadat mijn bericht gereed is, want het bekijken van een voorbeeld kan alweer de volgorde veranderen (evenals een wijziging van de post achteraf). :?

Geplaatst: za 01 dec 2007, 16:14
door SARK
Even wat lopen wijzigen in mijn tweede post om te zien wat het effect is.

Geplaatst: za 01 dec 2007, 16:48
door Pjotr
En als ik het quote krijg je dit:
SARK schreef:
Volgorde van upload 1, 2, 3.
Weg plaatjes :shock:

Ik denk dat het wel handig zou zijn als de ge-uploade plaatjes als link terugkomen. Dan is het ook geen probleem om er tekst tussen te voegen.

Geplaatst: za 01 dec 2007, 21:53
door mikekiwi
ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; kan je enorm veel plaatjes neerzetten en vervolgens kan je die met de bijgeleverde IMG-tages gewoon in je berichtjes plakken waar je wilt...

Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site

Geplaatst: za 01 dec 2007, 22:13
door Marp
mikekiwi schreef:
ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; ......

Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site
Daarmee raadt je nu net iets aan waar ZBA juist graag van af wilt. Voordeel van uploaden:
  • posts/topics blijven kompleet, en zijn dus ook in de toekomst nog bruikbaar
  • altijd een snelle load van afbeeldingen
  • geen vervelende pop-ups, reclame of tracking van ons surfgedrag (bedenk dat geen enkele website zijn diensten eeuwig gratis blijft aanbieden, en zich dus vroeg of laat van een van deze middelen bedient)

Geplaatst: za 01 dec 2007, 23:04
door mikekiwi
Marp schreef:
mikekiwi schreef:
ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; ......

Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site
Daarmee raadt je nu net iets aan waar ZBA juist graag van af wilt. Voordeel van uploaden:
  • posts/topics blijven kompleet, en zijn dus ook in de toekomst nog bruikbaar
  • altijd een snelle load van afbeeldingen
  • geen vervelende pop-ups, reclame of tracking van ons surfgedrag (bedenk dat geen enkele website zijn diensten eeuwig gratis blijft aanbieden, en zich dus vroeg of laat van een van deze middelen bedient)
Yep, daar heb je gelijk in; maar aan de andere kant is het ook weer onhandig als postings niet duidelijk zijn omdat de uploadprocedure onhandig blijkt te zijn.
Lastig...

Geplaatst: za 01 dec 2007, 23:11
door Pjotr
Die upload procedure vind ik wel meevallen. Wijst zich vanzelf en je kunt tekst bij de plaatjes zetten om ze uit elkaar te houden. Volgens mij komen de plaatjes gewoon in volgorde van uploaden.

Neemt niet weg dat het wel overzichtelijker zou zijn als er tekst tussen de plaatjes gevoegd zou kunnen worden.

Vind het iig wel een geweldige service van ZBA. En idd zo blijft het forum compleet in de toekomst.

Geplaatst: za 01 dec 2007, 23:41
door audiomanics
Pjotr schreef:
Weg plaatjes :shock:
omgesmolten.... hebben jullie die nog niet in nederland??

Geplaatst: za 01 dec 2007, 23:51
door Pjotr
Ja, die is alleen op 30 februari geldig :lol:

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 0:11
door audiomanics
dat is dan op 1 maart of twee maart, afhankelijk van het schrikkeljaar..
Ach gelukkig is het binnenkort weer 359 januari: kunnen we elkaar weer vergeven enzo..
Kennelijk heb ik ook problemen met uploaden van plaatjes want die post staat er twee keer op, zie ik :shock:

Kees

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 11:02
door Wowly
ff proberen ontopic te blijven,

Al met al vind ik de fotofunctie niet handig, ik heb het dan over in omgekeerde volgorde uploaden, soms worden ze nog gehusseld, mogen grotere thumbnails zijn.

Wat zeker moet blijven (!) is dat de foto´s moeten worden ge/upload. Dus niet op je ]eigen server zetten, op je eigen webspace zetten en al helemaal niet op een externe server als photobucket oid. dan krijgen we met de tijd een groot aantal topics met verloren beelden. Dat kan zwaar frustrerend zijn vind ik.

Het is simpelweg de interface die denk ik beter kan. ik denk in ieder geval dat ik heel wat meer foto neerzet als het een stuk handiger ging en het wat makkelijker in een reply te plaatsen (met tekst ertussen)

jan

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 11:34
door Pjotr
Ja Sheriff :D

Anyway, ik hoop dat de forumsoftwareman er een oplossing voor weet. Ben het met je eens dat het wel handiger/duidelijker kan.

Als ik nu plaatjes post waarbij het overzichtelijker is om ze tussendoor te zetten, zet ik nog steeds de plaatjes op mijn eigen webspace.

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 14:10
door Henkjan
Marp schreef:
mikekiwi schreef:
ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; ......

Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site
Daarmee raadt je nu net iets aan waar ZBA juist graag van af wilt. Voordeel van uploaden:
  • posts/topics blijven kompleet, en zijn dus ook in de toekomst nog bruikbaar
  • altijd een snelle load van afbeeldingen
  • geen vervelende pop-ups, reclame of tracking van ons surfgedrag (bedenk dat geen enkele website zijn diensten eeuwig gratis blijft aanbieden, en zich dus vroeg of laat van een van deze middelen bedient)
hartelijk dank Marp. dus ondanks de minder dan optimale interface: please, ajb, svp, blijf de foto's uploaden en niet fotoemmeren, afbeeldingshekken, oid. maak je over de bandbreedte etc maar geen zorgen, zolang we geen filmpjes plaatsen is er niets aan de hand.

tekst er tussen: als dat belangrijk is, dan gewoon 1 post per foto... of je gebruikt gewoon de mogelijkheid om bij een afbeelding text te voegen (zie onder)

ik zal eens wat onderzoeken over een update van de attachment mod software, maar besef dat ik geen risico's ga nemen qua implementatie...

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 14:25
door Wowly
first: waanzinnig mooie wagen HJ!!

second: géén risico's lopen!!!! liever een gemankeerde foto-proggie dan een waarbij alle foto's niet meer zijn te gebruiken.

third: mócht er een betere add-on zijn, dan héél erg graag :D :D

jan

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 14:35
door audiomanics
Nu snap ik er helemaal niets meer van... er zit gewoon iemand mij te gekken, volgens mij..
- eerst staat mijn post er dubbel in
- dan is de dubbele weer weg, maar ook het plaatje.
- wijzig ik het bericht door die (hernoemde, onvindbare) attachment te verwijderen en het plaatje er op nieuw bij te zetten
- staat er een keer in en bericht is een keer gewijzigd...
- nu staat het plaatje er weer twee keer in en is het aantal wijzigingen verhoogd naar 2..
wordt ik nu langzamerhand debiel of zit er een admin aan mijn posts te sleutelen :roll: :D

Kees

Geplaatst: zo 02 dec 2007, 14:48
door Wowly
hahaha kees, ik dacht dat je al gek was!

Nee geintje, er is toevallig nog een topic wat gaat over het dubbelposten. dat gebeurt snel als je 2 keer op de postknop drukt enzo.

Overigens, als ik een dubbelpost zie verwijder ik de dubbelganger (nummer2), maar dan heb ik eerst heel erg goed gekeken of er wel 2 identieke posts zijn. Ik heb in ieder geval van jou geen dubbelpost verijwder zojuist, om je gerust te stellen.

Jan

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 12:55
door voodooless
Kunnen we hier voor leden niet een eigen fotobucket maken?

Gewoon een stuk website waar je gewoon plaatjes kan uploaden los van je post, of van mijn part een stukje ftp voor leden waar ze hun spul kunnen droppen.

Dan kun je gewoon op de ouderwetse manier plaatjes toevoegen en ermee doen wat je wil.

Dat werkt 100% makkelijker dan dat ge-emmer van nu...

Edit: bijvoorbeeld deze:
http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=1633

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 13:43
door sterremuur
Ik heb een account bij Lycos gemaakt en gebruik de webspace om plaatjes op te zetten. Met FTP of een PHP-scriptje zet je zo je plaatjes daar neer. Linkje aanmaken en hoppa. Gratis.

Afbeelding

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 13:45
door voodooless
En dat is nu net niet wat de heren forum Sheriffs willen ;)

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 13:46
door sterremuur
Hoe bedoel je dat? Dat is toch gewoon als dit

Edo schreef:
uploaden naar je homepage en die link plaatsen werkt ook best makkelijk.
Iedereen met een internetaansluiting heeft een aantal Mb's "webspace". Daar kun je best wat foto's kwijt.

Bij zonnet (tele2) heb je 20Mb tot je beschikking.